Zöldség- és gyümölcsfogyasztásra buzdítja a gyermekeket Frutti és Veggi, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Interfel francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezet szervezésében megvalósuló kampány kabalafigurái.
A részben európai uniós támogatásból létrejött, Európai Friss Kalandok címet viselő program célja megszólítani a gyermekeket, illetve a gyermekes családokat, a napi zöldség- és gyümölcsfogyasztás ugyanis körükben igencsak alacsonynak mondható.
A Vegapolis, a programhoz megteremtett képzeletbeli világ révén a két szervezet a gyermekeket különféle játékokkal és interaktív programokkal arra ösztönzi, hogy a zöldségek és gyümölcsök a mindennapi étkezési szokásaik részévé váljanak.
A gyerekek például a gyermeknapihoz hasonló rendezvényeken színes, képzeletbeli világban, mesés formában tapasztalhatják meg a zöldségek és gyümölcsök „varázslatos erejét”, valamint egy felejthetetlen kalandnak is részesei lehetnek.
A hároméves programsorozat keretében a gyermekek május és október között Magyarország 15 városában különböző fesztiválokon ismerkedhetnek meg a zöldségek és a gyümölcsök világával. Emellett a következő hetekben az egyik gyermekcsatornán minisorozatot is vetítenek Frutti és Veggi kalandjairól.