Üzemzavar miatti áramszünetnél igazolnia kell a szolgáltatónak, hogy a feszültség nem lépte túl a rögzített mértéket, és azt is, hogy a tönkrement háztartási készülék nem volt megfelelően biztosítva a túlfeszültség ellen. Máskülönben meg kell térítenie a fogyasztónak okozott kárt – mondta ki jogerős ítéletében a Fővárosi Ítélőtábla abban a perben, amelyet korábban az Elmű Hálózati Kft. indított a Budapesti Békéltető Testület ellen.
Az ítélőtábla azt is megállapította, hogy a szolgáltató nem tett eleget a bizonyítási kötelezettségének, ezért helyes volt az a békéltető testületi döntés, hogy az áramszolgáltatónak meg kell fizetnie a fogyasztó 70 ezer forintos számlával igazolt kárát.
Előfordulnak olyan vitás ügyek, amelyekben az áramszünet valamilyen kárt okoz a háztartásban. Ez történt annál a fogyasztónál is, akinek az otthonában bekövetkezett áramszünet miatt gázkazánja teljes vezérlőpanelét ki kellett cseréltetnie. Az ügyben először csak egy előre bejelentett áramszünetről volt szó, később viszont egy csattanás kíséretében újra lekapcsolták az áramot körülbelül húsz percre.
Amikor az visszajött, a fogyasztó gázkazánja tönkrement, és a túlfeszültség miatt a teljes vezérlőpanelt ki kellett cseréltetnie, amelynek költségét szerette volna kifizettetni az áramszolgáltatóval, de ott elutasították. Az ügyfél a békéltető testülethez fordult, amely megállapította, hogy a számlával megfelelően bizonyította a felmerült kárát és azt is, hogy ez a szolgáltató miatt következett be. Emiatt ajánlás született a javítás árának megtérítésére, amellyel azonban a szolgáltató nem értett egyet és bírósághoz fordult.