A startupok alapvető célja az, hogy innovatív ötletükből nemzetközi szinten sikeres vállalkozást valósítsanak meg. A legnagyobb kihívást azonban kevésbé az újszerű ötlet megtalálása, hanem inkább a határok átlépése jelenti.
– Az anyanyelven, ismert környezetben induló vállalkozások számára az új országok meghódítása nyelvi, kulturális, kapcsolati, piacismereti és pénzügyi szinten is komoly feladatot jelent – tájékoztatott Németh Balázs, a K&H Változáskezelés divíziójának vezetője. – A Start it @K&H inkubátorunkban ezért éppen arra készítjük fel a startupokat, hogy a hat hónapos kurzus végén a globális megméretésre érett vállalkozások kerüljenek ki. A kiválasztott 13 startup folyamatos üzleti képzést és iparági szakértők mentorálását kapja, bekerül a K&H hazai és nemzetközi kapcsolatrendszerébe, és anyacégünk, a KBC által hat éve sikeresen működtetett nemzetközi inkubátorban is részt vehet – mondta el a szakember.
A Start it @K&H növekedést gyorsító tippjei közé tartozik az ideális ügyfél meghatározása. Fontos belelátnunk az ideális vevő döntéshozatali folyamatába, hogy hogyan, miért és mikor hoz meg egy olyan döntést, amikor utánanéz és megvásárol egy adott megoldást/szolgáltatást. Ezek ismeretében tudunk megfelelően reagálni igényei-re.
Fontos, hogy az ismertség félsiker: a startupok feladata a vevők körében minél hamarabb felkelteni az érdeklődést és a bizalmat a téma/termék iránt. Nem nélkülözhető a nemzetközi terjeszkedési terv: már a korai fázisban szükséges azon gondolkozni, hogy hogyan valósítható meg a nemzetközi terjeszkedés és bevétel. Ennek leghatékonyabb eszköze a digitális tér maximális kihasználása: a kommunikáció mellett értékesítési oldalról is érdemes proaktívan kiaknázni a digitális és a közösségi médiafelületeket.
Már a kezdeti stádiumban el kell kezdeni a sales marketing gépezet összehangolt kiépítését. Végül nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy egyetlen startup sem lehet önmagában sikeres. Meg kell találni a megfelelő partnereket, akik tőkével, tudással, tapasztalattal, módszertannal, technológiával, kapcsolatrendszerrel és azonnal elérhető, a helyi kultúrát és nyelvet beszélő, kiegészítő szakértői erőforrásokkal tudják segíteni és gyorsítani a startup növekedését.