Egyre inkább a mobilinternetet használják a fogyasztók, ha telefonon vagy tableten kapcsolódnának a világhálóra; míg tavaly a felhasználók 23 százaléka használta többségében ezt a módot, és népszerűbb volt a helyhez kötött wifi-elérés, addig idén már tízből hét internetező használ mobilinternetet, és többségbe kerültek a jellemzően mobilinternetezők – derül ki a GfK kutatásából, amelyet 1500, heti rendszerességgel internetező, 15 és 59 év közötti fogyasztó megkérdezésével végzett el.
Az internetezők 71 százalékának van okostelefonja, és további 10 százalék tervezi, hogy beszerez egyet. Emelkedett a mobiltelefon-előfizetésre fordított havi összeg, a tavaly mérthez képest idén átlagosan 750 forinttal fizetnek többet havonta a fogyasztók. A feltöltőkártyás előfizetők mobilköltése jellemzően 2600 forint havonta. A havi számlás előfizetéssel rendelkezőké átlagosan 7000 forint, de közülük minden harmadik fogyasztó az átlagnál többet fordít mobil digitális kommunikációs célra. Minden tizedik előfizető 13 ezer forintnál is többet költ egy hónapban. Nagy, esetenként 50 százalékot meghaladó mértékben növekedett a mobileszközökön alkalmazott funkciók használata. Nagyon népszerű a chatelés, a térképhasználat és a fényképek megosztása, de magas arányban használják mobil eszközeiket a fogyasztók biztosítással kapcsolatos ügyintézésre vagy egészségügyi információszerzésre is. A fogyasztók tíz százaléka vásárol is mobilon.
A mobilbankolás előnyeit minden ötödik, 18–49 év közötti internetező megtapasztalta már, és a technológia fejlődésével nagy növekedés előtt állhat a mobiltelefonos fizetés. A megkérdezettek szerint vannak azonban hiányosságok is: kifejezetten internetes vásárlásra szolgáló elkülönített bankkártyát, webkártyát vagy internetkártyát csak a válaszadók 17 százaléka használ, és nem ítélik biztonságosabbnak azok igénybe vételét más bankkártyákénál.