A magánhasználatban lévő személyautók esetében a leggyakoribb káreseteket jellemző módon a sofőrök figyelmetlensége okozza – derült ki a lapunkhoz eljuttatott felmérésből. A CIG Pannónia EMABIT 2017-es adataiból az derült ki, hogy a káreseteket legtöbbször a követési távolság be nem tartása (24 százalék), a figyelmetlen parkolás és tolatás (21 százalék), valamint az elsőbbségi szabályok – például jobbkéz-szabály, sávváltás, stoptábla – be nem tartása (15 százalék) okozza.
Az előző eseteknél ritkábban fordul elő, de jellemző eset a vadállattal ütközés (8 százalék) vagy a parkolóban hagyott gépjármű sérült állapotban találása (6 százalék) is. Utóbbi leginkább a céges autót használókra jellemző, akik sok esetben ezzel az indokkal próbálják elkerülni az anyagi vagy erkölcsi felelősségre vonást.
Előfordulnak nem vezetési hibából eredő, úgynevezett elemi károk is, amelyek egy-egy időszakban kiugró káresetszámot okozhatnak a biztosítóknál – ilyen például a nyári jégeső.
A balesetet okozó vezető nemét ugyan a biztosító nem rögzíti, de a CIG tapasztalatai azt mutatják, hogy a nők esetében legtöbbször a kis sebességű vagy parkolási károk a jellemzők. A férfiak az agresszívebb vezetéssel együtt járó elsőbbség meg nem adásban és az utoléréses károkban járnak élen. Valamennyi, a sofőr vezetéséből adódó káresetet előidézheti a relatív gyorshajtás.
A lopott autók száma és márkája érthető módon a hazai piac eladási statisztikáit tükrözi. A CIG tapasztalatai alapján a lopások területi megoszlását tekintve Pest megye és Budapest a leginkább kockázatos területek. A biztosító ügyfelei körében végzett elemzések alapján a felső kategóriás autók közül a lopásokat tekintve a leggyakoribb autómárka az Audi és a BMW. Ezeket a lopott járműveket később a legtöbb esetben alkatrészként használják fel. Az elektromos és hibrid autók egyelőre nincsenek a lopott autók toplistáján.