A graffitik alkalmanként több négyzetméteresek, eltávolításuk komoly erőfeszítést igényel. A járművek külső felületét csak vegyszerrel lehet megtisztítani, emiatt a jármű fényezése is sérül, ezért az is javításra szorul.
A járművek belső terében pedig az okozza a legnagyobb problémát, hogy a festék beivódik a burkolat anyagába, ezért nem távolítható el nyomtalanul. A fóliázott felületű kocsik esetében a folyamat gyorsabb és egyszerűbb, ezért a MÁV–HÉV lefóliázza a járművek külső és belső felületét.
A firkálásokon kívül más típusú rongálások helyreállításával is meg kell küzdeniük a járműfenntartóknak. A vandálok sokszor kővel dobják be a szerelvények ajtó- és ablaküvegeit, felhasítják az ülésszöveteket vagy megrongálják a jegykezelő készülékeket.
A károk helyreállítása – ideértve az ablakok karcmentesítését és a belső elemek cseréjét – tavaly több mint hétszázmillió forintjába került a MÁV–HÉV-nek. A megrongált szerelvényeket a rendőrségi helyszínelés idejére ki kell venni a forgalomból, ez a forgalomszervezőktől is intézkedést igényel.
A HÉV-vonalakon a firkálások és a rongálások jellemzően tavasztól őszig szaporodnak meg. Tavaly áprilisban egy nap alatt 27 friss graffitit észleltek a csepeli vonal négy szerelvényén. A gyakori rongálások miatt a H7-es vonalon tavaly április végén a MÁV–HÉV biztonsági szervezete a rendőrséggel együttműködve nagyszabású akciót indított és fokozott biztonsági ellenőrzéseket tartott, aminek eredményeként sikerült havi néhány alkalomra csökkenteni a firkálások számát.
A közlekedési vállalat mindent elkövet a rongálások visszaszorítása érdekében: közbiztonsági együttműködéssel szorosabbra fűzte kapcsolatait a HÉV-vonalak mentén fekvő önkormányzatokkal, kamerarendszerek kiépítését, üzemeltetését tervezik közösen.
A MÁV jelenleg a kocsik belső terének színvilágát szeretné korszerűbbé tenni, ezért kialakított egy prototípust, amelyben kicserélték az üléshuzatokat és átfestették az elválasztóparavánokat, a jegykezelő készülékeket, valamint a kapaszkodókat. Az ülések huzatait és az elválasztóparavánok egyik oldalát kékre, a kisebb részegységeket, azaz a kapaszkodókat és a jegykezelő készülékeket pedig sárgára festették.