Felidézik, a tapasztalatok szerint a fiatalok ugyan elméletben fontosnak tartják értékeik biztosítását, tenni viszont keveset tesznek érte, korlátozott körű biztosítási ügyeiket általában a szüleik intézik.
Ennek nem csupán anyagi okai vannak, hanem sok esetben a megfelelő tájékozottság is hiányzik, holott az ifjabbak esetében is rengeteg biztosítási eset merülhet fel, például utazáskor, sportoláskor. Erre egy, a Mabisz által megrendelt fókuszcsoportos kutatás is rávilágít.
A szakmai szövetség ennek alapján kialakította a fiatal generációs stratégiáját, amelynek fő küldetése, hogy a fiatalokat minőségi és hiteles információkkal lássák el, élményszerűen és a kritikus gondolkodást fejlesztő megoldásokkal, játékos formában.
A szövetség a YouTube-on, az Instagramon és a Facebookon terjesztett szezonális videókampányokkal, online játékokkal, fővárosi és vidéki egyetemekre szervezett roadshow-val egészíti ki a tavaly már kialakított edukációs csatornáit.
Ilyen volt 2017 szeptemberében a biztonság hete, amikor közösen kampányoltak az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Baleset-megelőzési Bizottságával. Idén is folytatódik a Biztosítsd be magad! program, ami egy, az egyetemistákat célzó esettanulmányi verseny, illetve a szövetség közösségi oldalán közzétett színes infografika-sorozat.
Újévi fogadalmak nyomában
Az Insurance Europe, az európai biztosítók szövetsége év eleji kiadványában öt pontban foglalta össze, mit érdemes szem előtt tartani, hogy a pénzügyi tudatosságról szóló újévi fogadalmak idén megvalósulhassanak. A szakértők szerint például fontos, hogy a fogyasztók folyamatosan képezzék magukat anyagi kérdésekben, így ha nem biztosak valamely pénzügyekkel kapcsolatos döntésükben, segít, ha kellő időt szánnak a különböző lehetőségek megismerésére. A digitális csatornák felfedezése is ajánlott, a honlapoktól az okostelefonokig, alkalmazásokig, ugyanis ma már egyre több módon lehet kommunikálni a biztosítókkal a megfelelő szolgáltatások kiválasztásában vagy akár kárbejelentéseknél. Az ügyfeleknél gyakori, hogy elsüllyesztik az aláírt szerződést a fiók mélyére anélkül, hogy megértenék, mikor fizet a biztosító és melyek a kizáró okok. Jobb időnként felülvizsgálni a kötvényeket, évente legalább egyszer ellenőrizzük, nem állt-e be életkörülményeinkben olyan változás, amelyhez hozzá kellene igazítani a szerződést. Végül, a pénzügyi egészség szempontjából kritikusan fontos, hogy jól mérjük fel a nyugdíjaskor utáni várható szükségleteink és bevételeink egyenlegét. A magyar biztosítók ügyfeleinek is érdemes figyelni az időskori anyagi biztonságra, ennek bebiztosítására rengeteg lehetőség elérhető – zárja sorait az Insurance Europe.