Csupán a hetedik helyen áll hazánk a Deloitte által vizsgált kilenc kelet-közép-európai ország banki digitális fejlettségi rangsorában. A Digital Maturity elnevezésű felmérés keretében a nemzetközi cég 38 országban, 238 bankot és tíz fintech céget vett górcső alá.
A Deloitte Digital Maturity tanulmányának elkészítéséhez egy 136 „tesztvásárlóból” álló csapat tagjai valódi folyószámlákat nyitottak, majd 826 funkció szerint értékelték az egyes piaci szereplők internetes és mobilbanki csatornáinak kínálatát. Ezzel párhuzamosan ügyfélfelmérést végeztek több mint nyolcezer bankoló körében ugyanebben a 38 országban, azért, hogy feltérképezzék az ügyfelek igényeit és preferenciáit az egyes piacokat illetően, valamint az egyes bankok által biztosított funkciókat a fogyasztói elvárásokhoz képest. Ezt egészítette ki az ügyfelek mobilfelhasználói élményének értékelése egy kérdőív kitöltésével.
Ügyféléletciklus szempontjából vizsgálva a banki érettséget a magyar gyakorlat megegyezik az európaival az onboarding fázisban. Az ügyféléletciklus utolsó szakaszában azonban szinte semmilyen digitális fejlesztés nem volt kézzelfogható a hazai piacon – írja közleményében a cég.
A statisztikai felmérés mellett a Deloitte összeállított egy legjobb gyakorlatokat bemutató listát is. A magyar bankszektorban is fellelhetők olyan példák, amelyek Európában is a legjobbaknak számítanak. Ilyen például a biometrikus azonosítás, az arcfelismerő megoldás a mobilbanki applikációba való belépéskor vagy akár az online személyi kölcsönök digitalizálása.