Sokkal gyorsabban állnak át a digitális termelésre az ázsiai és csendes-óceáni vállalatok, mint az amerikai vagy az európai versenytársaik, ugyanakkor világviszonylatban is elhanyagolható az úgynevezett digitális bajnok cégek aránya – olvasható a PwC digitális működésről készített felmérésében.
A globális gyártó vállalatoknak mindössze a 10 százaléka nevezhető digitális bajnoknak, tehát olyan cégnek, amelynek innovatív digitális szemlélete túlmutat a robotizáláson és a hálózatépítésen, az új nézőponttal pedig jelentős versenyelőnyre tesz szert. Az új szemléletben az ázsiai térség jár az élen, a régió cégeinek 19 százaléka állt át a digitalizáció legmodernebb formáira, az amerikai kontinens cégeinek 11 százaléka, míg az európai, közel-keleti és afrikai térség vállalatainak mindössze 5 százaléka alkalmazza a legújabb megoldásokat.
A működési folyamatok digitalizálásában, összekapcsolásában az autóipari és az elektronikai vállalatok törtek vezető szerepre.
Magyarországon a felmérések szerint jelentős hátrányban vannak a digitalizációban a kisvállalkozások, ugyanakkor a nagy cégeknek is szükségük lenne további fejlesztésekre.
Az Ipar 4.0-hoz kapcsolódóan itthon egyelőre az ismeretterjesztés és a digitális stratégiákban rejlő lehetőségek bemutatása a cél. A 2016-ban alakult Ipar 4.0 Nemzeti Technológiai Platform Szövetség segítheti a hazai cégvilágot az Európában, jellemzően Németországban kialakult gyakorlatok átvételében, valamint a partneri kapcsolatok elmélyítésében.