A pénzpiacokat felügyelő Magyar Nemzeti Bank (MNB) tegnap berendelte és személyesen kért tájékoztatást a veronai buszbaleset kárrendezését végző biztosító felső vezetésétől. A jegybank ezt megelőzően – a kárrendezés gördülékenysége érdekében – már korábban több körben egyeztetett a Magyar Biztosítók Szövetségével (Mabisz), illetve az érintett biztosítóval is, és egyértelműen megfogalmazta, hogy ebben az esetben fokozottan emberséges eljárást vár el.
Az MNB határozott álláspontja, hogy a biztosítónak az ügyet minden körülmény között a károsultak érdekeinek figyelembevételével, s – különösen az elhunytak hozzátartozóival szemben – megértéssel és etikailag elfogadhatóan kell kezelnie.
Az MNB a biztosítótársaságok tevékenységét folyamatos felügyelés keretében üzleti megbízhatósági és fogyasztóvédelmi szempontból is nyomon követi, s hatáskörén belül jelen ügyben is a fogyasztói érdekek kiemelt szem előtt tartásával jár el.
– A jegybank minden Magyarországon működő biztosítótól elvárja, hogy azok ügyfeleikkel szemben korrekt, jogszerű és etikus magatartást tanúsítsanak, s a velük kötött szerződéseknek megfelelően nyújtsanak szolgáltatást kár felmerülése esetén, valamint teljesítsék kár- vagy sérelemdíj-kifizetési kötelezettségüket – olvasható a felügyelet állásfoglalásában.