Tizenkét főbb turisztikai küldőpiacunkon jelenik meg az új országmárkára épülő marketingstratégiával szeptembertől másfél éven át a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), a kampányban központi szerepet szánnak hazánk elsődleges természeti értékének, a víznek. Erről Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója beszélt tegnap. Elmondta, az ügynökség által megálmodott országkép öt pillérre épül.
Ezek közül három – az ezeréves államiság, az egyedülálló kultúra, az európai értékek (család, hagyomány) – nem szorulnak magyarázatra, a másik kettő viszont egyértelműen az ágazat érdekeit, gondolkodásmódját tükrözi: az izgalmas, vibráló magyarországi programlehetőségeket és a vizet. – A turisták hazánkat a fürdőkkel és természetes vizeinkkel, folyóinkkal, tavainkkal azonosítják a legkönnyebben, legszívesebben – hangzott el.
Az ügynökség márkaépítő munkája idehaza is komoly célokat jelöl meg. Összesen tizenkét turisztikai térségre, úgynevezett desztinációra osztják fel az országot, valamennyi régiónak ki kell alakítania a maga arculatát. Az egyes desztinációkban az állam az MTÜ-vel közösen a szállásadás, a vendéglátás, a kulturális kínálat, a látványosságok és az infrastruktúra területén kíván fejlesztéseket megvalósítani.
Az egységes, modern arculat több okból is kiemelten fontos. Támogatja például azt a turizmusfejlesztési célt, miszerint Magyarország 2030-ig az ágazatban utoléri Ausztriát, akkorra a jelenlegi 10,5 helyett az ágazat GDP-hez való hozzájárulása 16 százalék lesz. Másrészt a vezérigazgató szerint időben fel kell készülni a turizmus változó igényeire. Guller Zoltán úgy látja, hogy a fiatal turistáknak – akik óhatatlanul a jövő potens fogyasztói – három elvárásuk van: élmények sokaságára vágynak, nem akarnak azokért különösebben fáradni, s azokat minél gyorsabban el akarják érni. – Egy-egy turisztikai térségnek éppen ezért minél több élménypontot kell felmutatni, s ezek közül minél többnek érdemes kapcsolatban állnia a vízzel – fogalmazott.
Elhangzott, az ágazat folyamatosan növekszik mindhárom mutató – vendégek, vendégéjszakák, árbevétel – alapján. Ebben a már futó támogatási programoknak is nagy szerepük van: a Kisfaludy szálláshelyfejlesztési program részeként meghirdetett országos panziófejlesztési pályázatra 859 pályázat érkezett. A vezérigazgató elmondta, hogy ősszel egy új program elindítását is tervezik: 300 milliárd forintos keretösszegből a gasztronómiai kínálat minőségének javítása érdekében támogatnák a vendéglátóhelyek konyhatechnológiai fejlesztését.