Fogyasztóvédelmi eljárást indított a Wizz Air ellen a fővárosi kormányhivatal – közölte a Miniszterelnökség a távirati irodával. Gulyás Gergely miniszter és Tuzson Bence közszolgálati államtitkár azt írta, elfogadhatatlan a magyar hátterű légitársaság utasok tucatjainak nyaralását tönkre tevő gyakorlata, és különösen felháborító az, ahogy a légitársaság a saját hibájából előálló helyzetet kezeli, a tájékoztatás minimumát sem biztosítva az utasoknak.
A Miniszterelnökség szerint a Wizz Air tisztességtelen, mert nem teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségeit és nem biztosítja az utasok által előzetesen kifizetett szolgáltatásokat, semmibe véve a fogyasztóvédelem alapvető szabályait. Az utasfelvételi incidensek miatt a fővárosi kormányhivatal eljárást indított a légitársasággal szemben.
A Wizz Air a hírre reagálva azt közölte, hogy az egyik beszállítójuknál meghibásodás történt, emiatt csütörtök reggel az utasfelvétel jelentősen lelassult, több járat késve tudott elindulni. Szerintük ők minden esetben a vonatkozó jogszabályoknak és a saját szabályzatuknak megfelelően tájékoztatják az utasokat. Hozzátették, hogy bár az eset rajtuk kívül álló okokból történt, a légitársaság mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehető leghamarabb visszaálljon a menetrend szerinti működés.
A fővárosi kormányhivatal két hete a Ryanair ellen is vizsgálatot indított a poggyászkezeléssel kapcsolatos hiányosságok miatt.