Az autósok mostantól mobiltelefonjukon is intézhetik a baleset utáni adminisztratív teendőket, miután a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) elindította új, digitális kárbejelentőjét. Az új megoldás a hagyományos, kék-sárga nyomtatvánnyal egyenértékű, ám gyorsabb és egyszerűbb ügyintézést tesz lehetővé – közölte tegnap a szervezet.
Az e-kárbejelentő a Mabisz és az érintett 13 tagbiztosító összefogásával valósult meg. Ma még a biztosítók túlnyomó többségben papírformátumban fogadják a kárbejelentéseket a károsultaktól. Egyes biztosítók lehetőséget adnak ügyfeleiknek digitális csatorna igénybevételére, ezek azonban korábban nem voltak egységesek.
Egyetlen egységes offline csatorna létezett a kárbejelentésre, az úgynevezett baleseti bejelentő vagy más néven kék-sárga nyomtatvány. – A kék-sárga bejelentő fogalmát talán minden autós ismeri, ám mivel csak akkor vesszük elő, ha baleset történt, nem sokan tudják felidézni, hogy valójában mit is tartalmaz.
Pedig a hibás kitöltése akár azzal is járhat, hogy a baleset vétlen részese nem vagy csak nagy késéssel jut hozzá a kártérítés összegéhez.
A biztosítási piac díjbevételei tavaly várhatóan meghaladták az ezermilliárd forintot.
A Mabisz szerint idén a legtöbb társaság legfontosabb feladata, hogy a digitalizáció eredményeit miként tudja beépíteni a saját ügyviteli, kárrendezési, ügyfélkezelési folyamataiba.