A logisztikai és szállítmányozó cégek számára manapság a munkaerőhiányon túl talán a legnagyobb nehézséget a rendkívül sok papírmunka jelenti: fuvar- és szállítólevelek, számlák, a tachográfkimutatások, valamint ezek adminisztrációja időigényes, költséges, és a térbeli különbségek miatt bonyolult feladat.
Azonban ma már elérhetők olyan elektronikus aláírásra épülő rendszerek, amelyekkel a fenti folyamatok jelentősen leegyszerűsíthetők, gyorsíthatók, a költségek csökkenthetők, miközben a hatékonyság már rövid távon is javul.
Az elektronikus aláírás egyik legnagyobb hozadéka, hogy szükségtelenné teszi a papíralapú dokumentumok használatát, miközben mind a magyar, mind az európai jogrendben azonos értékű a papíron és tollal történő aláírással.
A rendszer egy szállítmányozó vállalat esetén lehetővé teszi, hogy a sofőrök vagy a logisztikai munkatársak elektronikusan írjanak alá eddig papíralapú dokumentumokat, bárhol, bármikor, akár egy okostelefonon is. A technológia több mint kétszázezer, a szegmensben dolgozó munkavállaló mindennapjait könnyíthetné meg: ha csupán a tachográfkimutatásokat vizsgáljuk, 100 sofőr esetén évi 4-6 ezer oldalnyi dokumentumról is szó lehet.
Fontos üzleti előny, hogy az e-aláírások használatával előbb számlázhatók a fuvarok is, nem kell ugyanis megvárni, hogy a tollal szignált, papíralapú fuvarlevél beérjen a cég pénzügyi osztályára, ami jelenleg – külföldi szállítmány esetén – akár hetekig is eltarthat – mondta el Somkuti András, a Docler-csoport elnöke és az e-aláírás-specialista Netlock vezetője.