Az elmúlt időszakban megszaporodtak a szolgáltatás átírásával kapcsolatos jogosulatlan visszaélések, amelyek során csalók élnek vissza a UPC nevével és ügyfeleinek jóhiszeműségével – közölte lapunkkal a vállalat, amely azt javasolja előfizetőinek, hogy minden esetben az ügyfélszolgálattal egyeztessenek, amennyiben előfizetésüket más nevére szándékoznak átíratni.
A UPC jelezte, ismeretlen személyek ügyfeleiket megkeresve ajánlják fel, hogy átvállalják az előfizetett szolgáltatást, hogy – közlésük szerint – terhet vegyenek le a vállukról. Mindezt azonban azért teszik, hogy hozzájussanak az ügyfelek személyes adataihoz, valamint még az átírási kérelem elbírálásának befejezése előtt eltulajdoníthassák a szolgáltatást biztosító berendezéseket, így a médiaboxot vagy a modemet.
A UPC Magyarország a benyújtott átírási kérelmek során felmerülő díjakat kizárólagosan az átvállalóra terheli. A szolgáltató sem készpénzben, sem elektronikus úton nem kér díjakat, a berendezések mozgatása pedig kizárólagosan az átírási kérelem sikeres elbírálását követően a UPC által történik meg – hangsúlyozta a cég.
Mint írták, mindent megtesznek annak érdekében, hogy a hasonló visszaéléseket megakadályozzák, ezért ismeretlen tettesek ellen feljelentést tettek a rendőrségnél. Egyúttal arra kérték ügyfeleiket, hogy ha hasonló visszaélést tapasztalnak, mielőbb jelezzék a 1221-es ügyfélszolgálati telefonszámon.