Szenzációszámba megy, hogy a magyar startup, az e-könyvkiadást és -értékesítést segítő PublishDrive meghívást kapott a Google mentorprogramjába. A Jentetics Kinga és társai alapította cég az elektronikus könyvkereskedelmi piacon talált magának egy rést, mesterséges intelligencia segítségével segítik az e-könyvek publikálását, értékesítését és a szerzői jogdíjak kifizetését, és most a Google startupinkubációs programjába, a Launchpadbe is bekerültek.
A Launchpadet olyan startupoknak találták ki, amelyek már bizonyították helyüket a piacon, és van bennük növekedési lehetőség. A PublishDrive éppen ilyen: tavaly 200 ezer e-könyvet értékesítettek, többek között az Amazon, az Apple és a Google felületein. A Google többkörös felvételije alatt a PublishDrive csapatának meg kellett győznie a céget, hogy már rendelkeznek olyan háttérrel, ami miatt érdemes támogatniuk őket. A Google 50 ezer dollárt adott (mindenféle kötelezettség nélkül), hat hónapig pedig szorosan együtt dolgoznak majd a magyar hátterű csapattal. A PublishDrive vezetői ezenkívül egy kéthetes tréningen vehetnek részt a Szilícium-völgyben, ahol mentorálják őket, és százezer dollárnyi Google-kredithez jutnak.
A cégalapító-ötletgazda Jentetics Kinga a Kamaraonline.hu-nak korábban elmondta, hogy olyan embereknek kívánták megnyitni a publikálás lehetőségét, akik járatlanok a könyvkiadásban. A felületükre lépő szerző, akár teljesen amatőr szövegalkotó számára a regisztráció ingyenes. Egyszeri díjat kell fizetnie, ha nincs meg e-könyv-formátumban a mű. Egy átlagos, 300 oldalas kéziratból 50-60 euróért lesz e-könyv. A PublishDrive szoftvere teríti a könyvet a megadott e-áruházakban, majd nyomon lehet követni az eladásokat, havonta pedig elszámolnak a kiadókkal. A bevétel 10 százaléka a PublishDrive-é, 60 százalék a szerzőé, 30 százalék adóra és az értékesítési költségekre megy el. A marketing a megrendelő dolga, sokan veszik igénybe a különböző közösségi médiumokat.
A cégalapító elmondta: saját tapasztalataiból szűrte le, hogy szükség lenne egy könnyen kezelhető online kiadói vállalkozásra. Amikor az egyetemi szakdolgozatát írta, és azt e-könyv formában akarta kiadatni, szembesült vele, hogy ez egyáltalán nem könnyű folyamat. Ez az ötlet vezetett el oda, hogy a két alapítótárssal, Csizmár Róberttel és Rendes Ádámmal megtalálják a leghatékonyabb megoldást a kiadók és a szerzők számára.