Hangsúlyozta: egyre többen fordulnak az ingyenes jogi segítséget nyújtó testülethez, 2017 első felében csaknem 2800 üggyel foglalkoztak, ami 15 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. Az első fél évben a testület az áthúzódó ügyeket is figyelembe véve több mint 2300 fogyasztóvédelmi vitás ügyet zárt le, ezek háromnegyede békés úton rendeződött. Baranovszky György (képünkön),szerint a vállalkozói bizalom növekedését mutatja, hogy az első fél évben több mint 1500 egyezség született, és az ezekhez kapcsolódó 183 testületi ajánlás 80 százalékát a vállalkozások teljesítették.
Vázolta: továbbra is jellemző, hogy a fogyasztók kereskedelmi ügyekben, többnyire termékbemutatókkal, garanciális problémákkal fordulnak a testülethez, illetve gyakoriak az egyéb szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszok is, idetartoznak a hírközlési hűségszerződések, a számlázási problémák és a parkolási bírságok. – A termékbemutatóknál a szabályozás szigorítása után is újabb kiskapukat találnak a vállalkozások arra, hogy átverjék a fogyasztókat, például irodának jelentik be a termékbemutató helyszínét, illetve az ingyenes egészségügyi szűrésen továbbra is megtévesztik a fogyasztókat a drága készülékek eladásával – hívta fel a figyelmet az elnök.
Úgy vélekedett: az internetes vásárlás növekedésével szakmai összefogásra lenne szükség ahhoz, hogy erősödjön a fogyasztói bizalom. Szerinte a parkolási társaságok hatósági feladatot látnak el a bírságok kiszabásával, de jobban oda kellene figyelniük a fogyasztóbarát magatartásra.
A határon átnyúló online vitarendezésben kizárólagossággal eljáró Budapesti Békéltető Testület elnöke arra is felhívta a figyelmet, hogy még mindig sok a jogsértő webáruház. Bár létezik a hatósági eljárásban jogsértőnek kimondott webáruházak listája, de erre még nem kerülhetnek fel a békéltető testület látókörébe került, nem szabályosan működő cégek.
Az MTI kérdésére válaszolva Baranovszky György arra biztatta a Green Holidays utazási iroda csődjében érintett fogyasztókat, hogy vegyék igénybe a BBT ingyenes tanácsadói szolgáltatását, hogy tisztában legyenek a jogi helyzettel, és a jogszabályok ismeretében hozzanak döntéseket. Megjegyezte: a testülethez már most is fordulhatnak a károsult fogyasztók.