A pályafelújításnak és villamosításnak köszönhetően hétfőtől elektromos FLIRT-szerelvények közlekednek a Budapest–Esztergom vonal teljes szakaszán a dízelmotorvonatok helyett – közölte lapunkkal az MÁV-Start. A vonalon nagyrészt befejeződött a pályafelújítás és a villamosítás, ez tette lehetővé, hogy immár a teljes vonalon villamos motorvonatok közlekedhessenek.
A menetrend és a menetidő egyelőre nem változik, de az eddigi dízelüzemű Siemens Desiro motorvonatok többsége helyett az utasok már Stadler FLIRT motorvonatokkal utazhatnak. Csak két kora reggeli vonat marad továbbra is Desiro-szerelvény. Az esztergomi vonalon eddig közlekedő Desirók nagy része hétfőtől átkerült a Budapest–Lajosmizse vonalra. A dízelmotorvonatok kisebbik hányada pedig a Balaton északi partján a Budapest–Székesfehérvár–Tapolca vasútvonalon szállít utasokat péntektől.
Az esztergomi vonalon utazók is jelentős színvonaljavulást tapasztalhatnak, ugyanis a népszerű és modern FLIRT motorvonatok akadálymentesítettek, 211 ülőhellyel rendelkeznek, korszerű utastájékoztató-rendszerrel, légkondicionált utasterekkel, wifivel, hálózati csatlakozókkal, mozgássérültek számára is használható mosdókkal rendelkeznek.
Az üzemeltetőnek pedig az jelent előnyt, hogy az olcsóbb villamos áramnak és a fékezési energia visszatáplálásának köszönhetően éves szinten mintegy 260 milliót forinttal csökken az energiafelhasználás. Az esztergomi vonalra átirányított FLIRT-flotta egységei eddig a Budapest–Cegléd–Szolnok és a Budapest–Vác vasútvonalakon jártak.
A tervek szerint május 20-tól a villamos FLIRT motorvonatok jobb menetdinamikáját kihasználó zónázó menetrendet vezet be a MÁV-Start: a gyorsított személyvonatok esetében 1 óra 2 percre csökken a menetidő, amely a felújítás előtt 1 óra 28 perc volt a Nyugati pályaudvar és Esztergom közötti távon.