Értékben 8,3 százalékkal nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma az idei első negyedévben az élelmiszer- és vegyiáru-piacon. Ez több mint kétszeresen túlszárnyalja az európai átlagot, amely a vizsgált időszakban 3,7 százalékon állt – állapította meg a Nielsen piackutató legújabb európai elemzése. Eszerint mennyiségben is nagy a különbség: az eladott áruk idén 4,4 százalékkal haladták meg a tavalyi azonos időszakot, míg Európában átlagosan 0,9 százalékos volt a növekedés mértéke.
– A húsvéti eladások hatása lökést adott a napi fogyasztási termékek piacának, s az európai összevetésben is kiugró év eleji adat bizakodásra adhat okot az egész évre vonatkozóan – mondta Kovács Gergely, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. Megjegyezte: az élelmiszerpiacon minden csatorna növelni tudta értékesítését, a vegyi áruk körében a hiper- és a szupermarketek inkább csak stagnálnak. A piacot továbbra is a diszkontok és a drogériák uralják, két számjegyű növekedéssel.
Kontinensünk huszonhárom vizsgált országából huszonkettőnél nőtt a kiskereskedelem forgalma az első negyedévben, Svájc kivételével. A legnagyobb arányú növekedést, a korábbi negyedévi adatokhoz hasonlóan, ismét Törökországban mérték, utána Magyarország következik. A sort Lengyelország, Görögország és Csehország folytatja. A kiskereskedelmi növekedésben a sereghajtók Svájc, Dánia, Finnország, Franciaország és Szlovákia.