A kiváló minőségű hazai élelmiszerek népszerűsítésére létrehozott Áldomás elnevezésű közösségi márka Magyarország több mint ezeréves gasztronómiai, mezőgazdasági és élelmiszer-termelési hagyományainak eredményeit fogja össze, mindezt a modern kor marketingkövetelményeinek megfelelő, egységes arculat segítségével – közölte a Magyar Időkkel a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH). A szervezet az Áldomás márka létrehozásával azt a célt kívánja elősegíteni, hogy a természetes alapanyagokból előállított, magas beltartalmi értékű, genetikailag módosított összetevőktől (GMO) mentes, valamint az életminőségre pozitív hatást gyakorló prémiumkategóriás élelmiszereket egységes arculattal juttassa el a bel- és külpiacokra egyaránt, tehát ne csak itthon, hanem az egész világon népszerűsítse ezeket a termékeket.
A Kereskedőház állami exportfejlesztő intézményként arra törekszik, hogy lehetőséget teremtsen a magyar vállalkozásoknak exportsikerek elérésére, így természetesen az Áldomás márka nemzetközi megismertetésére rendkívül nagy hangsúlyt helyez. A szervezet az elmúlt időszakban Tokióban, Washingtonban, valamint Moszkvában tárta az érdeklődők elé – a prémiumkategóriás élelmiszerek mellett – a legkiválóbb magyar borkülönlegességeket a Taste of Hungary elnevezésű rendezvényen. A tematikus magyar napokon bemutatkoztak a magyar zenei élet meghatározó szereplői is.
A múlt heti, 250 fő részvételével zajló moszkvai bemutató Washington és Tokió után egy kiemelt projekt harmadik állomása, az eseménysorozatot egy összetett célrendszer hívta életre. Egyrészt a kóstoltatással egybekötött promóciós eseményeken a helyi üzletemberek, disztribútorok, valamint kiskereskedelmi vállalatok közvetlenül megismerkedhetnek a márkanevet viselő magyar élelmiszerekkel, továbbá elősegíti az Áldomás termékek nemzetközi értékesítéséhez szükséges üzleti partnerkapcsolatok kialakítását is.
Az Áldomás élelmiszereket először az Egyesült Királyságban, Japánban és a skandináv országokban értékesítik majd, ám a helyi sajátosságoknak megfelelően minden célpiacra egyedi termékportfóliót állít össze a Kereskedőház.
Az Áldomás termékek első nemzetközi tesztértékesítése az Egyesült Királyságban volt novemberben, a Taste of London elnevezésű, csaknem tízezer érdeklődőt vonzó, London legnagyobb gasztronómiai fesztiváljaként számon tartott rendezvényen, amelyen a magyar pavilont több ezer érdeklődő kereste fel.
– Világszerte egyre nagyobb a kereslet a természetes összetevőket tartalmazó, magas beltartalmi értékkel bíró prémium élelmiszerek iránt. Ebben a kategóriában pedig a magyar termékek is versenyképesek a nemzetközi piacokon. Az Áldomás termékek londoni bemutatása, piaci tesztje pedig rendkívül fontos mérföldkő volt a márkaépítésben – fogalmazott Oláh Zsanett (képünkön), a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.
Az Áldomás termékek prémium minőségét a márkához kapcsolódó védjegy garantálja, amelynek megszerzéséhez szigorú feltételeknek kell megfelelniük a magyar termelőknek. A tanúsítás során alapfeltétel az élelmiszer GMO-mentessége, valamint az, hogy a termék tulajdonságai minél jobban közelítsenek a természetes, hagyományos, környezetkímélő, a fenntarthatóságot garantáló, a vegyi anyagokat minél inkább nélkülöző előállításhoz. Ugyancsak feltétel a teljes termelési láncra kiterjedő átláthatóság, és nyomon követhetőség. A termékportfólió már most is rendkívül széles, megtalálható benne többek között libamáj, mangalicakolbász, mangalicazsír, méz, szatmári szilvalekvár, csemegekukorica-konzerv, lenmagolaj, bio csicsókás ketchup, étrend-kiegészítő golyó és száraztészta is.