A magyar autógyárakból tavaly 500 ezer gépkocsi gördült ki, ezeket három gyárban állították elő. Az Audi Hungaria Motor Kft. 1993-ban alakult Győrben az Audi AG 100 százalékos leányvállalataként. Az induláskor alkatrészeket és motorokat gyártottak, öt évvel később, 1998-ban autó-összeszereléssel bővítették tevékenységüket. 2013 júniusában megkezdődött a termelés a teljes gyártási folyamatot lefedő új járműgyárban. Az Audi eddigi beruházásainak mértéke Győrben meghaladta a nyolcmilliárd eurót, amivel a cég az egyik legnagyobb külföldi befektető Magyarországon. 2016-ban az Audi 11 631 embert foglalkoztatott, a bedolgozó vállalkozásokban dolgozók száma további tízezres nagyságú. 2017-ben a kormány és az Audi Hungaria Motor Kft. stratégiai partnerségi megállapodást kötött.
A Mercedes-Benz mintegy 800 millió eurós kecskeméti beruházásáról szóló együttműködési szerződést 2008. október 27-én írták alá. A termelés 2012. március 30-án indult be, a gyár új kompakt autó generációjának első termékeként a B osztály gördült le a gyártósorról. A kecskeméti gyárban az első évben 40 ezer autó készült. Abban az évben hazánkban 190 000 gépkocsit gyártottak, ami 3,8 százalékos növekedésnek felelt meg az előző évhez képest.
A 2017-es újabb rekordév volt a kecskeméti autógyárban.
Idén júniusban bejelentették, hogy a Mercedes-Benz Cars megkezdi új autógyára építését Kecskeméten. A beruházás egymilliárd euróból, mintegy 320 milliárd forintból valósul meg, és több mint 2500 új munkahelyet teremt. Az új gyárban a termelés a tervek szerint 2020-ban indul. Ezzel a beruházással a Mercedes-Benz az első full-flex gyárát hozza létre Magyarországon. A gyárban rugalmasan, egyazon gyártósoron állítják majd elő a különböző modelleket, beleértve az elektromos autókat is.
A Suzuki esztergomi gyárának megépítéséről 1990. január 13-án írták alá a vegyes vállalat alapmegállapodását. A cég 1991-ben kezdte el építeni második európai gyárát, a beruházás értéke mintegy 14 milliárd forint volt. Az üzemben 1992 őszén készült el az első Suzuki Swift gépkocsi. Az esztergomi gyár 1994-től már exportra is termelt, az első vevők Kína, Olaszország és Hollandia voltak. A százezredik hazai gyártású Suzuki 1996-ban, az egymilliomodik 2006-ban készült el, 2017. április 19-én pedig legördült az esztergomi gyártósorról a hárommilliomodik autó.
A vállalat 2012-ben stratégiai együttműködési megállapodást kötött a magyar kormánnyal. A Magyar Suzuki Zrt. 2017-ben több mint 175 ezer gépkocsit gyártott, a háromezer gyári dolgozó mellett a beszállítói és márkakereskedői körrel együtt jelenleg tízezernél több embert foglalkoztat.