Akár a rövid távon megtérülő, alacsony költséggel járó befektetéseket is elvetik a magyar kis- és középvállalatok, lényegében a háttértudás hiánya miatt – derült ki a Vodafone Magyarország, a KPMG és a Bell Research kutatásából.
Gyakran hangoztatott megállapítás, hogy a digitalizáció alapvető versenyképességi és hatékonyságnövelő tényező a vállalati szektorban, ahogyan az is, hogy könnyen lemaradhat a versenyben a modernizációra nem fogékony vállalat. Csupán a megkérdezett vállalkozók 26 százaléka tartotta fontosnak az új technológiákra való nyitottságot, annak ellenére, hogy a költségek optimalizálása 63,3 százalékos arányban jelent számukra mindennapos kihívást. Beszédes az is, hogy a válaszadók harmadának nincs se weboldala, sem közösségimédia-felülete.
– A kkv-k digitális fejlesztési hajlandóságának alacsony szintje már csak azért is meglepő, mert a hazai piacon a 90-es években éppen ezek nyitottak az innováció felé azzal, hogy az első mobiltelefonokat megvásárolták – véli a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatások üzletágának vezérigazgató-helyettese. Király István emlékeztetett, hogy az operatív működéshez a kisvállalkozásoknak volt a legnagyobb szükségük mobiltelefonokra, a telekommunikációs fejlődés ebből a szegmensből indult.
A digitalizálódás felé vezető úton az első lépés az adott vállalat digitális érettségének és hiányosságainak felmérése, ezután a fejlődési irányok meghatározása – hangsúlyozta Sere Péter, a KPMG infokommunikációs szektorért felelős igazgatója. A Vodafone Ready Business-index ingyenes kitöltésével a vállalkozások felmérhetik fejlettségi szintjüket, és megtudhatják, min érdemes változtatniuk ahhoz, hogy javítsanak működésükön.