– Sokan járnak hozzánk a környező településekről, de mára egy elég jól kialakított rendszerben, iskolabuszokkal érkeznek a tanulók – kezdte lapunknak Molnárné Kis Erika. A Cserkeszőlői Petőfi Sándor Általános Iskola intézményvezetője szerint erősségeik közé tartozik a művészeti nevelés és a sport, valamint az informatika és az idegennyelv-oktatás. A sport terén fontosnak tartják a változatosságot, a diákok kéthetente, tömbösített tanórán tanuszodába járnak, illetve délutánonként táncórákon vesznek részt. Érdekesség, hogy nemcsak fiú-, hanem lányfocicsapatuk is volt, több esetben eljutottak az országos bajnokságokig.
Az idegennyelv-oktatás az iskolában beszédcentrikus, pályázatok révén a diákok a környező országokba is eljutottak. Idén a hangsúly Lengyelországon van, és a tervek között szerepel egy németországi kapcsolat kialakítása is.
A gyerekek családokhoz mennek, ahol anyanyelvi környezetben fejlődhet a nyelvi készségük. A művészeti oktatás táncból, zenéből és képzőművészetből áll. – Hét hangszeren, zongorán, furulyán, fuvolán, klarinéton, szaxofonon, trombitán és gitáron tanítunk zenére csaknem nyolcvan gyereket, miközben az iskola összes diákja furulyázni is megtanul – magyarázta Molnárné Kis Erika.
A tehetséggondozásra a leglátványosabb bizonyíték, hogy nemcsak a környező településeken, hanem országszerte is fellépnek a diákjaik zenei és táncműsorokkal. Kérdésünkre, mennyire javít a diákok magatartásán és egyéb képességein a művészeti nevelés, az intézményvezető kiemelte: sokkal fegyelmezettebb egy gyerek, ha zenélni tanul, mert ahhoz nagy kitartás és sok önfegyelem szükséges, arról már nem is beszélve, hogy a zene az érzelmi nevelésben is segíthet.
Nagy figyelmet fordítanak arra, hogy a délutáni napköziben az alsó tagozaton a tanító néni jelen van a tanulóidőben, így nincs szükség házi feladatra. A felső tagozatosoknál a délelőtt órát tartó szaktanárok egyike megy be a diákokhoz a délutáni napközibe egy órára, így a tehetséggondozás mellett az egyéni felzárkóztatásra is van lehetőség.
– A tanítás során jó eredménnyel alkalmazzuk a kooperatív, vagyis együttműködésre épülő tanulási technikákat, ez nálunk úgy tűnik, bevált. Ha azonos képességű csoportokat szervezünk, akkor a tehetséggondozást erősíthetjük, ha pedig eltérő képességűeket, akkor a tanulók egymást tudják segíteni – emelte ki az intézményvezető, aki optimista a jövőt tekintve. Egyrészt több volt tanítványa is tanít az iskolában, másrészt a zenei nevelés programját egy olyan volt diákja viszi tovább, akit még ő tanított meg furulyázni, zongorázni és citerázni.
Amikor szóba került az iskola informatikai fejlesztése, az intézményvezető elmondta: kettő kivételével minden teremben van projektor és számítógép, a gyerekek a délutáni napköziben is használhatják ezeket. – Arról már nem is beszélve, hogy a héten érkeznek az okostáblák, amelyekkel még látványosabbá lehet majd tenni az oktatást – tette hozzá Molnárné Kis Erika.