– Elsősorban kereskedelmi, logisztikai, pénzügyi, turisztikai és informatikai területen nyújtunk majd OKJ-s szakképzéseket – nyilatkozta lapunknak Salusinszky András, az intézmény igazgatója, aki hozzátette: bár ez egy új iskola, két, több évtizedes szakmai tapasztalattal rendelkező intézménnyel, a Külkereskedelmi Oktatási és Továbbképző Központtal, valamint a Studio Italia nyelviskolával működik együtt. Minden képzés az érettségire fog épülni, és kétéves időtartamú. A szakgimnázium a XIII. kerületi Huba utcában és a Rippl-Rónai utcában fog működni.
Salusinszky szavai szerint a képzések az állami támogatásnak köszönhetően ingyenesek, a duális képzés jegyé-ben pedig gyakorlati oktatást nyújtanak különböző cégeknél és vállalatoknál.
Az igazgató elmondta: további képzések indítása érdekében több témában is folyik államtitkári szintű egyeztetés a Külgazdasági és Külügyminisztériummal (KKM). Ezek közé tartozik például, hogy a KKM támogatásával az iskola programot szeretne kidolgozni a keleti nyitás politikája jegyében Oroszországgal és Kínával összefüggésben is.
Bár az intézményben világi oktatás folyik majd, a hagyományos zsidó értékek tanítása sem fog háttérbe szorulni, még akkor sem, ha a vallási tolerancia jegyében nem csak ilyen felekezetű diákokat várnak. Így a héber nyelv elsajátítására is lehetőséget biztosít a Külkereskedelmi Szakgimnázium, ahol más nyelvek oktatást is komolyan veszik.
– Az OKJ-s képzés mellett a diákokat megajándékozzuk egy százhúsz órás angol- vagy németnyelv-tanfolyammal – árulta el Salusinszky András, aki hozzátette: minden olyan tanulót szívesen látnak, aki versenyképes tudást szeretne szerezni.
– Az oktatásra nem csak fővárosi fiatalok jelentkezhetnek, hiszen a vidéki diákokat a Révay utcában található Scheiber Kollégiumban el tudjuk szállásolni – mondta az igazgató.
Szavaiból kiderült, hogy az intézmény egyfajta szocializációs műhely szerepét is szeretné betölteni.
– Az iskola hitvallása szerint fontos, hogy a tanulók erkölcsi ítélőképessége szilárd legyen, hogy az életükben és ezen belül a munkájukban képesek legyenek tudatosan érvényesíteni a társadalmi és emberi szolidaritás értékeit – hangsúlyozta. Mindemellett egy olyan intézményt szeretnének létrehozni, ahol a légkör barátságos, befogadó és támogató, illetve szorongásmentes tanulási környezetet biztosíthat majd.