Nem mondanám különösen nehéznek az idei angolérettségit, mindenképpen teljesíthetőnek látom, bár ahhoz, hogy valaki ötösre megírja, nem volt elég a tudás, hanem nagyon oda kellett figyelni a részletekre is – mondta lapunknak Kiss Gabriella, a Bácsalmási Hunyadi János Gimnázium angoltanára.
Szavai szerint a gyengébb képességű tanulók is találtak olyan feladatokat, amelyekkel el lehet érni azt a 25 százalékot, amelyért már kettes jár, ugyanakkor olyan feladattípusok nem fordultak elő, amelyekkel ne találkoztak volna a diákok a gyakorlások során. – Amire készültünk, azt kaptuk – fogalmazott az angoltanár.
Ismertetése szerint tavaly volt egy jelentős változás a középszintű érettségiben, amikortól már csak B1-es szintű feladatok szerepelhetnek, míg korábban könnyebb, A2-es szintű feladatok is voltak a feladatsorokban. Az írásbeli vizsga során az olvasott szöveg értését, a nyelvhelyességet, a hallott szöveg értését és az íráskészséget mérik, s ehhez jön majd a szóbeli vizsgán a beszédkészség.
– Érettségiző osztályom nem nyilatkozott felhőtlen örömmel az angolérettségiről, szerintük voltak nehéz feladatok is – jelezte Kiss Gabriella, aki arról is beszámolt, hogy a diákok szerint azok az angol szövegek, amelyeket meg kellett hallgatniuk, túl gyorsak voltak, így a szöveghez kapcsolódó feladatokat csak kapkodva lehetett megoldani.
Kérdésünkre, mitől lesz jobb a jövőben a hazai nyelvi képzés, Kiss Gabriella elmondta, a titok az, hogy foglalkozni kell a gyerekek motivációjával, a tanároknak pedig azzal, hogy elsajátítsák a nyelvtanítás új, modern módszertanát.
– Mire a diákok a középiskolába kerülnek, jelentősen csökken a motivációjuk a nyelvtanulásra – magyarázta a pedagógus, aki arról is beszélt, hogy emiatt a tanároknak feltétlenül foglalkozniuk kell azzal, hogy újra felkeltsék a gyerekek érdeklődését a nyelvtanulás iránt. Értékelése szerint a mai tankönyvek már közelebb állnak a diákokhoz, a kommunikációt jelentősen segítik, de az is fontos, hogy a képzés ne nyelvtancentrikus legyen, hanem arra tanítsák meg a diákokat, hogy miként használják a nyelvet.