Minden állomáson megvan az az elméleti megoldás, amelyet gyakorlattá fogunk formálni, a mozgáskorlátozottakkal együttműködésben – jelentette ki, hangsúlyozva, nem logikus minden állomásra felvonót építeni, hiszen egyetlen liftnél sokkal több embert szállíthat például egy alacsonypadlós autóbusz.
Megjegyezte: a most „félrevezető, becsapós kampányt” folytató MSZP a 2-es metró részleges felújítása során egyetlen, a mozgáskorlátozottakat szolgáló liftet épített, a mostani városvezetés viszont legalább 13-át helyez majd üzembe a 3-as vonalon.
A főpolgármester szerint az 1989-es „négyigenes” referendum után „közel harminc éve ez az első népszavazás, ahol a kérdés maga az embereket félrevezeti”.
Hiszen az MSZP azt a benyomást kelti az emberekben, hogy a kérdésükre adott „igen” válasz liftek építését jelenti, de az a Kúria indokolása alapján nem igaz – mondta Tarlós István.