– Az iskolák kisebb része élt a differenciált béremeléssel, a szakosellátottság biztosított, gyógypedagógusból sincs hiány – mondta a szerdai sajtóbeszélgetésen Házlinger György, a Közép-pesti Tankerületi Központ igazgatója, aki a Honvéd-sportprogram kiterjesztéséről is beszélt. Ismertetése szerint a tornaórák színesítésére már évek óta 43 osztály hetente vesz részt szakedzők által tartott edzéseken a testnevelő tanár jelenlétében. Kifejtette: egy rendkívül sikeres és példaértékű programról van szó, a 2., 3., 4. évfolyamos diákokat külön busz viszi a helyszínre, ahol a gyerekek hat sportág közül választhatnak, így mindenki megtalálhatja a neki megfelelőt.
Puszter Bernadett, a XIV. kerületi Álmos Vezér Gimnázium és Általános Iskola igazgatója lapunk kérdésére elmondta, hogy a zuglói iskolák nagyon régóta kimaradtak az informatikai fejlesztésekből, EU-s támogatások ebben a régióban nem járnak, az önkormányzatokra pedig nem lehetett számítani ezen a téren, így nagyon sokat jelentett, hogy tavaly ősrégi számítógépeket cseréltek le, és nagyon várják a kormány által megígért idei fejlesztést.
Azzal kapcsolatban, hogy bár a tankerületben nincs pedagógushiány, de manapság sok szó esik róla, Puszter Bernadett elmondta, hogy ő is keresett pedagógust, és hangsúlyozta, hogy egy hosszú és nehéz folyamatról van szó, mert nem mindenki megfelelő vagy illik bele a meglévő tanárok közösségébe. Akkor is tanárhiány léphet fel, ha egy pedagógus gyermeket vár. Az intézményvezető fontosnak tartotta a tervezhetőséget is, példaként említve, hogy intézményük egy tanítónőt képez át ötödikes és hatodikos matematikatanárrá, mivel hamarosan szükségük lesz rá.
Cél marad a hazafias nevelés
A hazafias nevelést nevelési célként határozták meg a Nemzeti alaptantervben, és nem lehet olyan új tartalmi szabályozás, amelyben ez ne lenne hangsúlyos – közölte a pedagógusképzés és -továbbképzés átalakításának koordinációjáért felelős miniszteri biztos tegnap Székesfehérváron. Sipos Imre a Hazafiság iskolája elnevezésű pedagógiai módszerrel foglalkozó rendezvényen úgy fogalmazott: a hazafias nevelés célja, hogy tudatosítsa a tanulókban a haza szeretetének, védelmének fontosságát, és felelős állampolgárrá nevelje őket. Szavai szerint a fiatalok nemzeti önazonosságának kialakításához a magyarság értékei adnak alapot, így az anyanyelv, a népdalok és népmesék, a szépirodalom, a magyar történelem és a népművészet.