Óberling József szerint az új, fix telepítésű traffipaxok „beváltották a hozzájuk fűzött reményeket”. A Magyar Idők számításai szerint – ha a legalacsonyabb bírságösszeggel, azaz harmincezer forinttal számolunk – az első kétórás működés után csaknem hárommillió forintnyi bírságot szabhatnak majd ki a rendőrök.
Óberling József emlékeztetett, hogy a „szupertraffipaxok” több mint két év előkészítő munka után álltak szolgálatba. Azért kellett hozzá ennyi idő, mert összetett informatikai rendszerről van szó, rendkívül bonyolult informatikai eszközök összehangolását kellett elvégezni – tette hozzá.
A rendszer a sebességmérés és a forgalomszámlálás mellett alkalmas más jogsértések – például a biztonsági öv használatának elmulasztása, a záróvonal átlépése, a kötelező haladási irány megszegése, a tilos jelzésen áthaladás – dokumentálására is.
Tavaly decemberben Halmosi Zsolt, az országos rendőrfőkapitány rendészeti helyettese sajtótájékoztatón azt mondta: a rendszer 160 mobil sebességmérőt, valamint az ország egész területén 365 fix telepítésű komplex közlekedés-ellenőrző pontot foglal magában, 134 útszakaszon.
A Belügyminisztérium, az ORFK és a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala konzorciumában megvalósuló beruházás részeként felszerelt új traffipaxok helyét a Police.hu oldalon térképen és táblázatos bontásban is közzétették.
Ahogy azt korábban a Magyar Idők is megírta: a rendőrség a megengedett sebesség átlépését akár háromszázezer forintra is bünteti. A gyorshajtásért kiszabható legmagasabb bírság azért jár, ha a sofőr legalább 75 km/órával átlépi az adott területen érvényben lévő sebességhatárt.
Amennyiben valaki átmegy a forgalmi lámpák piros jelzésén, ötvenezer forintos csekkre számíthat, a záróvonal átlépéséért pedig harmincezer forintot kell kifizetnünk.