Várhatóan májusig befejezi a római-parti védmű nyomvonala ügyében összehívott szakmai testület a munkáját, ezt követően a Fővárosi Közgyűlés hoz majd döntést – mondta a főpolgármester tegnapi sajtótájékoztatóján. Tarlós István kiemelte: azt várja a grémiumtól, tegyen egy olyan szakmai javaslatot, hogy a közgyűlés a védmű sorsáról végérvényesen dönthessen. Közölte, a tudósok még májusig dolgoznak.
– Ennyi vita, egyeztetés, tanulmány egyetlenegy budapesti projektről sem volt – hangsúlyozta a főpolgármester.
A lépcsőzetesen hatályba lépő szmogrendelettel kapcsolatos forgalomkorlátozásokról szólva elmondta, hogy a tavaly november 11-én hatályba lépett szabályozás szerint riasztási fokozat elrendelése után az eddigiek mellett tilos belső égésű motorral hajtott, rendszámtábla nélküli segédmotoros kerékpárokkal közlekedni.
Az idén október elsejétől életbe lépő intézkedéssel a riasztási fokozat idején a korlátozottak aránya az üzembentartók a 2015-ös egyharmadról mintegy negyven százalékra emelkedik. Jövő év október elsejétől – a 10-es és 11-es környezetvédelmi osztályú, Euro 4-es dízelüzemű gépjárművek forgalmának tilalmával – pedig már a használt gépjárművek gyakorlatilag fele esik majd riasztási fokozatban forgalomkorlátozás alá.
A dízelautók Budapestről történő jövőbeni kitiltásával kapcsolatban azt mondta, hogy a szakma figyelmeztetésére módosítani kell korábbi nyilatkozatát úgy, hogy a vélemények szerint legkorábban 8-10 év múlva lehet a kitiltást realizálni.
A 3-as metró akadálymentesítéséről közölte, hogy a ferde pályán mozgó kabinos szerkezet bizonyosan megvalósítható a Kálvin téri, a Ferenciek terei és a Nyugati pályaudvari állomáson. A megvalósítás erősen valószínűsíthető a Klinikák állomásnál; a Corvin negyednél és az Arany János utcai megállónál még méréseket végeznek.