A cikk szerint a kivitelező KÉSZ szakemberei már az indulási szint betonfödémjét öntik ki, a beszállító folyosókat tartó lépcsőházak lényegében elkészültek.
Az 550 vasbeton tartóoszlopon álló épületrész alapozása előtt a közműveket építették ki. A födémszerkezet elkészítése után a tervek szerint augusztus végére fejeződnek be a terminálhoz közvetlenül csatlakozó részek szerkezetépítési munkái, őszre tető alá kerülhet az új utasmóló, megkezdődhetnek a szakipari munkák.
Stephan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Központjának igazgatója szerint nem lehetnek csúszások, hiszen az új utasmólónak kell kiszolgálnia a LOT légitársaság jövő nyártól közlekedő New York-i és chicagói járatát, de az is előfordulhat, hogy egyszerre három széles törzsű interkontinentális óriásgép parkol majd egymás mellett az új utasmólónál – olvasható a cikkben.
A létesítmény elsősorban a nem schengeni utasforgalmat szolgálja majd ki, a mólóról 27 új beszállító kapu érhető el, ezek közül tíz utasbeszállító hidat is kap, három állóhely pedig széles törzsű gépeket is ki tud fogadni.