Az elemzés rámutatott: a népszámlálási adatok alapján 2001 és 2011 között a 25–64 éves népességben az érettségit szerzettek aránya 28-ról 32 százalékra, a diplomásoké 7 százalékponttal, 21 százalékra nőtt. Az utóbbi években még jelentősebb a javulás. A 2011-es népszámlálás óta csaknem negyedével, 56 százalékra nőtt a legalább érettségivel rendelkezők aránya. Ezen belül a diplomások a 25–64 éves népesség 24 százalékát tették ki, miközben a legfeljebb alapfokú végzettségűek aránya tovább csökkent. A legutóbbi népszámlálás alapján a felsőfokú végzettséggel rendelkezők negyede oktatás-pedagógia, 29 százaléka társadalomtudományi, gazdasági és jogi, 17 százalékuk pedig műszaki területen szerzett diplomát.
A KSH adatai alapján a köznevelésben és a felsőoktatásban együtt összesen 1,888 millióan tanultak a 2015/2016-os tanévben. Ez az egy évvel korábbinál 2, a 2010. évinél 11 százalékkal kevesebb főt jelent. Az általános iskolát sikeresen befejezők száma 2015-ben 92 ezer volt, ami 2,2 százalékkal több, mint 2014-ben.
A 2015/2016-os tanévben az általános iskola első évfolyamát megkezdők száma 3,5 százalékkal csökkent, összesen 98 ezer gyermeket regisztráltak. Ugyanakkor a pedagógusok száma emelkedett: tavaly csaknem 2, míg 2012 és 2015 között összesen 7 százalékkal nőtt az arányuk. A KSH adatai szerint tavaly összesen 77 ezer pedagógus dolgozott az általános iskolákban.
Tavaly a középiskolások minden eddiginél nagyobb aránya, 40 százaléka járt gimnáziumba, míg a szakközépiskolákba járók száma az elmúlt három évben érdemben nem változott. A KSH adatai szerint tavaly sikeres érettségi vizsgát az előző évinél 6,3 százalékkal több tanuló tett.
z elemzés szerint a felsőfokú oktatási intézményekbe járók száma hat év alatt összesen 18 százalékkal csökkent. Tavaly 56 ezer hallgató szerzett diplomát, ebből a nappali képzésben végzettek száma 41 ezer volt. Azok aránya, akik nappali képzésen szereznek felsőfokú végzettséget, 2007 óta növekszik, 2014-ben 73 százalék volt. A nem nappali képzésen végzettek száma 4,1 százalékkal emelkedett.