Budapesten, így a Széll Kálmán téren is az egyes részek üzemeltetését egymással összehangoltan több cég végzi – tájékoztatta a Magyar Időket a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Buda legforgalmasabb terén a metró- és villamosvasúti létesítményeket a BKV Zrt., az útpályákat a Budapest Közút Zrt., a támfal- és szolgáltatóépületet a Budapest Főváros Vagyonkezelő Központ Zrt. (BFVK Zrt.) üzemelteti. A szétszabdalt üzemeltetés is oka lehet annak, hogy az egyes területekért felelős szervezetek nem képesek megbirkózni a téren áthaladók által eldobott szeméttel. A napi több tízezres utasforgalom ellenére a nyilvános illemhely folyamatosan zárva van; az üzemen kívüli vécé a BFVK Zrt. felügyelete alá tartozik.
A BKK tudomása szerint az illemhely korábbi bérlője felmondta a bérleti szerződést, amelyet a fővárosi önkormányzat újra versenyeztet, így nyáron megnyithat. A létesítménnyel kapcsolatban műszaki meghibásodásról nincs tudomása a BKK-nak, bár a bejáratnál egy erről tájékoztató papírlap olvasható. A téren álló, jelképértékű, csúcstechnikás óra többször meghibásodott, de a kivitelezőnek végül sikerült működésre bírnia, ám a térburkolatba épített világító csíkok esetében ez nem sikerült.
Az újjáépített Széll Kálmán téren áthaladókat éjjel világító LED-sávoknak kellene segíteniük. A burkolatba süllyesztett csíkok a legfontosabb gyaloglási irányokat jelölik ki, összesen mintegy 700 méteres hosszon. A LED-csíkok a tér átadását követően meghibásodtak, a garanciális javításra a BKK felszólította a kivitelezőt. A közlekedési központ szerint a hiba okát mostanra feltárták, a műszaki megoldás kidolgozása folyamatban van.
A Széll Kálmán teret egy éve, 2016. május 10-én adták vissza a kivitelezők a fővárosban élőknek és a közlekedőknek. A közel 45 évig érintetlen, elhanyagolt csomópont 400 nap alatt újult meg mintegy nettó 5,3 milliárd forint fővárosi, kormányzati és uniós forrásból. Megújult a téren minden: a metróépület, a vágányhálózat, buszmegállók, a lépcsők, a térburkolat, a növényzet és az ezek alatt futó összes közmű.