A miniszterelnökkel folytatott konzultáció után a Budapestinfón Tarlós István elmondta: a metrófelújítási munkának várhatóan február végén, március elején el kell kezdődnie. A városvezető hozzátette: a kormány biztosítani fogja azt a mintegy 50 milliárdot, amely a jelenlegi becslések szerint a bekerülési összeg és a várható uniós támogatás közötti különbség. A főpolgármester a metrófelújítás uniós támogatása kapcsán elmondta: az Európai Bizottság arról tájékoztatott, hogy a 3-as metró támogatásának megerősítésére irányuló Integrált közlekedésfejlesztési operatív program (IKOP) módosítását a bizottság határozatával jóváhagyta.
Tarlós István a sajtótájékoztatón idézett Szalóki Flórián, a Nemzet Fejlesztési Minisztérium (NFM) helyettes államtitkárának csütörtöki leveléből. Eszerint a 3-as metró projektjének fedezetét megteremtő, 137,5 milliárd forintos támogatási szerződést megkötötte az NFM a BKV-val. Ezzel a közbeszerzési eljárások fedezete rendelkezésre áll. A főpolgármester közölte: ha tíz napon belül nem írják ki a kivitelezési közbeszerzést, „nem érdekel semmilyen további egyeztetés, kezdeményezni fogom a Fővárosi Közbeszerzési Kft. cégvezetőjének leváltását”.
A metrófelújítás miatt szükséges buszpótlásról elmondta: azt is tisztázták a miniszterelnökkel folytatott konzultáción, hogy „aki a zenét rendeli, az fizeti a zenés felárat”, vagyis a szolgáltatásvásárlással kapcsolatos teljes többletköltséget az államnak kell kifizetnie. A HÉV-hálózat kapcsán úgy fogalmazott, a helyközi közlekedés mindig is állami feladat volt, így nem átadásról, hanem visszaadásról van szó. Emlékeztetett: a HÉV-vonalakat és -szerelvényeket nagyon rövid időn belül fel kell újítani, annak 60–100 milliárd forintos költségét az üzemeltető államnak kell majd állnia.
A dugódíj esetében megismételte a Magyar Időkben elmondottakat: a M4-es metrószerződés szerint 79:21 százalékos arányban vállal részt a finanszírozásból az állam és a főváros. A behajtási díj bevezetését törvény tiltja. Vagyis a dugódíj elmaradása miatti esetleges uniós büntetést a kormánynak hivatalból kell kifizetnie – jegyzete meg.
A főpolgármester bejelentette: 8,4 milliárd forintot fordítanak kerékpárutak és -sávok létesítésére. A projektek listáját a főváros egyeztetni fogja a kerékpáros-szövetséggel. Idetartozik, hogy a felújított Bartók Béla utat 2017. január 31-én fogják átadni. Tarlós István hozzátette: a Műegyetem szakértői vizsgálják, hogy a Bartók Béla úton ki tudnak-e alakítani kerékpársávot.
A főpolgármester a tájékoztatón bemutatta a Csillaghegyi-öblözet árvízvédelméhez kapcsolódó látványterveket is. Tarlós nyomatékosította, nemcsak megmarad a part használhatósága, hanem annak minősége egyértelműen javulni fog. Megemlítette: lehet, hogy a tervezés elhúzódása miatt az eddigi tervező helyett a Fővárosi Csatornázási Zrt.-vel fogják elvégeztetni a munkát.