Reagálva Szakács Árpád Kinek a kulturális diktatúrája? című cikksorozatának lapunk szombati számában megjelent részére a Magyar Nemzeti Bank a következő közlemény közzétételét kérte:
„A Magyar Nemzeti Bank a mai napon azonnali vizsgálatot indított, hogy az Art Capital Alapítvány a szerződésben meghatározott célra használta-e fel a Magyar Nemzeti Banktól kapott, kulturális célú támogatást. A Magyar Idők cikkében részletesen taglalt, 2018. júniusi A paradicsom újratervezése című fesztivál megvalósításához az MNB nem adott támogatást. A nem megfelelő célú felhasználás a szerződéstől való azonnali hatályú elállást von maga után.
Az Art Capital Alapítványnak nyújtott idei és tavalyi támogatások kizárólag kulturális célokra kerülhettek felhasználásra, az MNB semmilyen politikai célzatú, illetve migránstámogató kampányt nem támogat.” Hétvégi cikkében Szakács Árpád így fogalmazott: „Az Art Capital más intézményekhez hasonlóan művészeti vonalon egyből reagált a migrációs válságra. (…) Migránstémában idén is pazar rendezvénydömping várta a látogatókat.
Évek óta ehhez nemcsak a több száz milliós önkormányzati és állami múzeumi támogatás teremt lehetőséget, tavaly a Magyar Nemzeti Bank is átutalt harmincmilliót, és nem hiszik el, de az MNB idén a második negyedévben újabb harmincmilliót juttatott Gulyáséknak (Gulyás Gábor intézményvezető, hozzá tartozik az Art Capital – a szerk.). Parádés az anyagi helyzet, így nem volt pénzügyi akadálya a migrációt támogató újabb rendezvénysorozatnak. Júniusban nagy költségvetéssel
A paradicsom újratervezése címmel hirdettek művészeti fesztivált, ahol egy hónapon keresztül migránssorsokon keresztül érzékenyítették az oda látogatókat reggel, délben és este. Innen is kimaradt az érem másik oldala, a migrációhoz kötődő erőszakhullám. Mert az ugye nincs. A megnyitó is igen lenyűgözőre sikerült. Június 9-én 19 órakor a Duna-korzón Gulyás Gábor maga állt a rendezvény élére, ahol köszöntőjében üdvözölte a programsorozatot. De ami ezután jött, az nem semmi. Migránsválság-érzékenyítő, a nézőket a cselekménybe bevonó performansz ejtette ámulatba a közönséget.”