Egymással angolul beszélnek, minthogy Angliából érkeztek mind a négyen. John, Paul, George és Ringo. A Beatles, 2016-ban, Rakkából. Gyönyörűen felépített imázs, jól csengő nevek. Mert a sajtónak el kell adnia valahogy a háborút. A híradó ugyanolyan termék, mint a mosópor, de sokkal ügyesebben kell becsomagolni a valóban megtörtént eseményeket, hogy izgalmas legyen, mint azt a jórészt sóból és illatszerekből álló port, amely utána segít kitisztítani a ruhát. Dzsihádi John így született.
Eredetileg Mohammed volt a neve, Kuvaitban született, s gyerekként került Angliába. Szerepel jó néhány propagandavideón, embereket fejez le, az a fajta, akivel senki sem akar találkozni. Azonosítani lehet a terrorral, hasonló Oszama bin Ladenhez, a „divatdiktátorhoz”, akinek arca és megjelenése tökéletesen illett az al-Kaida imázsához. Pedig a háború valójában nem termék, legalábbis nem szabadna azzá tenni. A szíriai és iraki háborúkban nincs semmi romantikus. Sajnálatos és szégyenteljes, hogy a Dzsihádi Johnt megalkotta az angolszász sajtó, azért, hogy később Pault, George-ot és Ringót is megtalálja, a nagy drámában kis epizódokat alkotva.
Állítólag a Beatles elnevezést a terroristák egykori túszai aggatták rájuk, mert négyen voltak és angolul beszéltek, birodalmi akcentussal. Ezt azonban nem tudhatjuk, igaz-e, mivel azok az újságírók számoltak be róla, akik végül kicsinosították a sztorit, eladhatóvá gyúrták, és konyhakészen tálalták a brit nagyközönségnek. Nem tudjuk, vajon létezik-e egy ilyen négy főből álló csapat. Azt sem, hogy Mohammed Emwazi, a Dzsihádi John szerepét eljátszó figura ki volt, tényleg emberfejeket vágott le, vagy csak ügyes trükkfelvételeket láttunk, minden videón ő látható-e, vagy más bújt a símaszk alá. Az biztos, hogy az Iszlám Állam nem fog tiltakozni, ha a sajtó mást állít róla, mint a valóság. Hiszen az Iszlám Állam csak úgy tud eredményesen riogatni, ha a sajtó úgy muzsikál, ahogy azt az ő kottájában olvassa.
Egy messzi országban dúló háborúval senki sem foglalkozik, ha nem hozzuk közel. Dzsihádi John pedig egy közülünk, a BBC egyik sztárja, akinek ismerjük egykori főnökét, iskolai tanító nénijét, gyermekkori barátait. A mosolygós fiú, akiből szörnyeteg lett. Ha pedig a BBC közli, az az egész világot jelenti, hiszen a britek közszolgálati adója alapvetés, mindenki igazodik hozzá, Dzsihádi John így Romániában és Ghánában is sztár. Az európaiak zöme hüledezik a kisfiú képén, akiből a késes gyilkos lett, néhány fiatal pedig felnéz rá, Szíriába akar utazni, részt venni a nagy világhódító hadjáratban, símaszkot húzni a fejére, majd világgá kürtölni a Facebookon, hogy milyen vagány nagyfiú lett.
Az Iszlám Állam brandet kitalálta valaki, s kiadta nemzetközi használatra. A sajtó pedig egyre polírozza, hadd csillogjon-villogjon.