Bő két héttel ezelőtt Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója rezignáltan tájékoztatott arról, hogy hozzávetőleg tíz százalékkal kevesebb belépő talált gazdára, mint tavaly ugyanabban az időszakban, ám azóta igencsak megnőtt az érdeklődés. 2015-ben a négy nap alatt (a csütörtöki bokszutca-látogatásra érkezettekkel együtt) 186 ezren voltak a Hungaroringen, ebből az időmérőt 55 ezren, a futamot 73 ezren tekintették meg a helyszínen; ezek a számadatok idén is elérhetőnek tűnnek azzal együtt, hogy a franciaországi labdarúgó Eb sok sportrajongó pénztárcáját megterhelte.
Bár a világbajnokság – akárcsak tavaly és tavalyelőtt – jelen állás szerint idén is a Mercedes háziversenyévé redukálódik, a Magyar Nagydíj azért is csábító, mert a turbómotorok újbóli színre kerülése óta nálunk nem termett babér a stuttgarti istállónak. 2014-ben Daniel Ricciardo (Red Bull) nyert Fernando Alonso (Ferrari) előtt, tavaly pedig Sebastian Vettel (Ferrari), Danyiil Kvjat (Red Bull) és Ricciardo feszített a pódiumon. Pedig a mercedesek nem estek ki, csak éppen Hamiltonnak be kellett érnie a 6., Rosbergnek pedig a 8. hellyel. Úgy, hogy az első sorból indultak, de Vettel azonnal lerajtolta őket.
Az idény egyik legizgalmasabb futama után a négyszeres világbajnok csupán azért lógatta az orrát, mert fémtrófeát kapott, és jól emlékezett arra, hogy nálunk korábban herendi porcelánból készültek a díjak, és olyanra fájt a foga. Nos, utóbb valahonnan kerítettek neki egy kisebb porcelánkupát, amely a herendi manufaktúrából került ki a Magyar Nagydíj 30. évfordulójára. A „műgyűjtő” Vettel számára most motiváló lehet, hogy idén visszatértünk a hagyományokhoz, a dobogósok újra gyönyörű porcelánokat kapnak. Az idei újítás gyaníthatóan nem lesz a pilóták kedve ellen való: a főbejáratnál szombaton és vasárnap reggel is vörös szőnyeget terítenek a lábuk elé, hogy azon keresztül érkezzenek a Hungaroringre.
Szóval, tiszta Hollywood Mogyoródon!
A világbajnokság állása. Pilóták: 1. Nico Rosberg (Mercedes) 168, 2. Lewis Hamilton (Mercedes) 167, 3. Kimi Räikkönen (Ferrari) 106, 4. Daniel Ricciardo (Red Bull) 100, 5. Sebastian Vettel (Ferrari) 98, 6. Max Verstappen (Red Bull) 90. Csapatok: 1. Mercedes 335, 2. Ferrari 204, 3. Red Bull 198, 4. Williams 92, 5. Force India 73, 6. Toro Rosso 41.