– Évek óta tudatosan készülünk arra, hogy a nemzetközi mezőnyben is megmutathassuk, mire vagyunk képesek, azonban erre eddig megfelelő háttér nélkül nem volt lehetőségünk. Büszke vagyok arra, hogy a Mol, az ország egyik legnagyobb vállalata és a többi partnerünk is úgy döntött, támogat a céljaink megvalósításában – fogalmazott a Hungaroringen kedden délelőtt tartott sajtótájékoztatón a négyszeres abszolút magyar bajnok Herczig Norbert, akinek tavaly még Igor Bacigal navigált, de elfoglaltságai miatt az erre a szezonra jócskán megnövekedett közös munkát már nem tudta vállalni.
A helyére ülő Ferencz Ramón korábban Kazár Miklóssal nyert magyar bajnokságot. Ami változatlan: Herczig Norbert továbbra is Skoda Fabia R5-össel versenyez. S már csak azért is rajta kell tartanunk a szemünket, mert az Eb legmagasabb osztályában teljes szezont magyar versenyzőként legutóbb a legendás Ferjáncz Attila teljesített, ő az 1980-as években két harmadik helyet szerzett az Európa-bajnoki összesítésben.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a Mol immár nemcsak szponzorként, hanem üzemanyag-beszállítóként is Herczig mellé állt, aki a futamokon a nemzetközi szabványoknak megfelelő, vadonatúj fejlesztésű versenybenzinnel indulhat.
Az üzemanyagot kifejezetten turbófeltöltős motorokra optimalizálták. A pilóta a várakozásokkal kapcsolatban óvatosan fogalmazott. Mint megjegyezte, még kevés a nemzetközi tapasztalatuk, ezért az elsődleges céljuk a pályák megismerése lesz, de természetesen bízik a sikeres szereplésben.
– Az ob-futamokon általában 150-160 kilométer a táv, az ERC-ben 50-60-70 kilométerrel is több lehet egy verseny. Először hozzá kell szoknunk a miliőhöz, a körülményekhez – mondta el.
A Herczig, Ferencz duó február végén már élesben tesztel az Eb-re, amely március 22-én indul a Portugáliához tartozó Azori-szigeteken, majd a Kanári-szigeteken, Görögországban, Cipruson, Olaszországban, Csehországban, Lengyelországban és Lettországban rendeznek versenyt. A szezon október közepén zárul.
Michelisz: új sorozat, másik autó
Michelisz Norbert szerződést kötött a Hyundai Motorsporttal, amelynek a gyári pilótájaként csatlakozik a BRC Racing Teamhez, és Hyundai i30 N TCR típusú versenyautóval áll rajthoz a túraautó-világbajnokság helyébe lépő, újonnan alakult FIA túraautó-világkupa (WTCR) 2018-as szezonjában. Michelisz – aki tavaly második helyen zárta a vb-t – kétéves együttműködés után távozott eddigi istállójától, a Hondától, és állapodott meg a dél-koreai riválissal. A 33 éves magyar pilóta csapattársa a WTCC 2009-es bajnoka, az 55 éves olasz Gabriele Tarquini lesz. – Úgy érzem magam, mint a pályafutásom legelején. Új csapattal, új autóval és új bajnokságban indulok. Büszkeséggel tölt el, hogy több szerződésajánlat közül is választhattam. A Hyundai i30 N TCR győzelemre esélyes autó, amellyel a bajnoki címekért szeretnék küzdeni. Annak pedig külön örülök, hogy idén is versenyezhetek magyar közönség előtt a Hungaroringen, az április 28–29-i hétvégén – nyilatkozta Michelisz Norbert. A várhatóan tíz versenyhétvégéből álló WTCR-sorozat április 7–8-án Marokkóban kezdődik, és november 17–18-án Makaóban ér véget.