Amikor Michelisz Norbert még a Zengő Motorsport színeiben nyomta a gázpedált, és a legújabb fejlesztésekhez csak módjával jutott hozzá, 2012-ben és 2015-ben is megnyerte az egyik hungaroringi futamot, 2011-ben és 2013-ban pedig a dobogó második fokáról integethetett a több tízezres hazai publikumnak. Tavaly aztán leigazolta a Honda gyári csapata, de a hazai versenyen az első futamon el sem tudott indulni, mert a bemelegítő körön elfüstölt a motorja. A második futamon az utolsó helyről rajtolva feljött a hatodikra, ám az utolsó körben kitört a bal hátsó kereke, és visszaesett a 10. pozícióba. Nyomasztó emlékek, és Michelisz az idei versenyhétvégéről sem őrizhet majd sokkal szebbeket…
Idén már nincs itt a mezőnyben a Citroën gyári csapata, így honfitársunk számára jobbak lettek a kilátások, bevallottan a vb-címet célozta meg, s bizony a szombati időmérőn nem vigadhatott a hatodik helye után. Mivel az első futamon az időmérő első tíz helyezettje fordított sorrendben indul, 35 ezer néző előtt Michelisz az ötödik helyről vághatott neki a tizenkét körös távnak. Az élről startoló francia John Filippi (Citroën) beragadt, könnyedén ment el mellette, és kisvártatva megelőzte a svéd Thed Björköt is. A Honda és a Volvo azonban összekoccant, mindkét pilótának a bokszba kellett hajtania defekt miatt, ami egyszersmind azt jelentette, alighogy elkezdődött, számukra véget is ért a verseny. Michelisz csak azért jött vissza a pályára, hogy a második futam előtt még tesztelje az autóját. Hivatalosan 15. lett, öt kör hátránnyal, a jegyzőkönyvet precízen vezetik.
S ebbe az került, hogy az első futamot a pontversenyben élen álló portugál Tiago Monteiro (Honda) nyerte meg, Michelisz csapattársa.
Tudvalevő, hogy a Hungaroringen nagyon nehéz előzni, a túraautó-vb-n pedig még inkább az, így sokat a tizenöt körös második futamtól sem várhattunk. Nos, Michelisz a hatodik helyről feljött a negyedikre – az argentin Néstor Girolami (Volvo) kiesett, a brit Robert Huff (Citroën) áthajtásos büntetést kapott –, és maradt is ott, a dobogóra nem volt esélye. S még az is bosszanthatta, hogy a futamot a marokkói Mehdi Bennani (Citroën) nyerte meg, aki két hete Monzában az első helyért folytatott csetepatéban kilökte a sóderágyba.
„Rengeteg szurkolóm volt itt, szerettem volna visszaadni valamit nekik a drukkolásból egy dobogós helyezéssel. Dupla dobogóban bíztam, ehhez több szerencse kellett volna az első, és jobb rajt a második futamon, de persze ez sem lett volna garancia. Ebben az évben szerencsés vagyok a magánéletben (nemrég született meg a kislánya – a szerk.), szerencsétlen a versenypályán. Ilyen rosszul még nem indult szezon számomra, pedig a jó rajt tényleg nagyon fontos lett volna” – fogalmazott Michelisz, aki összetettben a negyedik helyről a holtversenyes hetedik helyre csúszott vissza. Mint mondta, nem adta fel a célját, továbbra is harcol a vb-címért, de ahhoz, hogy erre reális esélye legyen, már nem kevés szerencsére is szüksége lenne.
A Zengő Motorsport hondás versenyzői közül az első futamon a francia Aurélien Panis a 10., Nagy Dániel a 13. helyen végzett, a másodikon Panis 14. lett, Nagy nem ért célba; sikertörténetnek ezt is nehéz lenne eladni.
A túraautó-világbajnokság állása három versenyhétvége után: 1. Monteiro 123 pont, 2. Nick Catsburg (Volvo) 85, 3. Tom Chilton (Citroën) 81, …7. Esteban Guerrieri (Chevrolet) és Michelisz Norbert 62-62, …16. Nagy Dániel 1.