Nem arról van szó, hogy leszakadt volna az ég, csak szolidan esett az eső, de ez is elég volt ahhoz, hogy tönkretegye a Formula–1-es Kínai Nagydíj pénteki két szabadedzését.
Mi több, a másodikon egyetlen kört sem tudtak megtenni a pilóták Sanghajban. A szmog arrafelé eleve a mindennapok velejárója, és ha ez vegyül a párával, még inkább áthatolhatatlan ködfüggönyt alkot, lehetetlenné téve a mentőhelikopterek közlekedését. Márpedig az F1-re szigorú biztonsági szabályok vonatkoznak, az esetleges sérülteket húsz percen belül kórházba kell juttatni, ami a második szabadedzésen nem valósulhatott volna meg. Így akkor egyáltalán nem kapott zöld lámpát a mezőny, ám az első tréningen is csak tizennégyen tudtak mért kört megtenni az itt is szűkre szabott időben.
Reggel a másfél órából bő húsz percet használhattak volna ki a pilóták, de még ennyi idejük sem volt nyomni a padlógázt, mert Nico Hülkenberg (Renault) kicsúszása után virtuális biztonsági autós időszakot rendeltek el.
Ha szigorúan az eredményeket nézzük, Max Verstappen volt a leggyorsabb a Red Bull-lal, megelőzve a Williams két versenyzőjét, Felipe Massát és a száguldó cirkuszban újonc Lance Strollt. Ám ebből a „dobogóból” semmiféle következtetést nem vonhatunk le, mert a melbourne-i szezonnyitón győztes Sebastian Vettelnek (Ferrari) és az Albert Parkban mögötte második Lewis Hamiltonnak (Mercedes) sem volt értékelhető köre.
Utóbbi a második szabadedzés ideje alatt – jobb dolga nem lévén – kiment a tribünök elé, és sapkákat dobált ki az ezért nagyon hálás nézők közé.
„Nagyon sajnálom azokat a szurkolókat, akik kijöttek a pályára, és azokat is, akik a tévé előtt ülnek. Valamilyen megoldást kell találnunk erre az időjárási problémára” – vetette fel a Twitteren Hamilton, és rögtön megadta a saját megoldását: szombaton legyen három szabadedzés, az időmérőt tegyék át vasárnap reggelre, és délután jöhet a futam. A háromszoros világbajnok mindehhez hozzáfűzte, hogy a Formula–1 új vezetése bizonyíthatná a kreativitását, ha változtat a kőbe vésett programon.
A csapatok a futamot előrehozták volna mára, a menetrend azonban nem módosult, az időmérő ma lesz, a verseny holnap – feltéve, ha nemcsak a földiek, hanem az égiek is úgy akarják…
Szepang elköszön
A Formula–1 kereskedelmi ügyekért felelős vezetője, Sean Bratches bejelentette, hogy az idei lesz az utolsó Malajziai Nagydíj. A délkelet-ázsiai ország 1999-ben csatlakozott a vb-sorozathoz, azóta minden évben rendeztek versenyt Szepangban. A kormány képviselői már a tavalyi futam után jelezték, túl drága számukra a verseny, ezért nem hosszabbítják meg a 2018-ban lejáró szerződésüket. Most pedig úgy döntöttek, az októberi verseny lesz az utolsó.