A Formula–1-ben Melbourne és Sanghaj után a hétvégi Bahreini Nagydíjnak kellene a fókuszban lennie, ám tegnap a McLaren és Fernando Alonso került oda egy mindenkit meghökkentő bejelentéssel. A wokingi istálló közölte, hogy kétszeres világbajnoka kihagyja a május 28-i Monacói Nagydíjat, és helyette azon a hétvégén az egyesült államokbeli Indianapolis 500-as versenyen indul! Nem arról van szó, hogy Alonso dezertálna, hiszen a McLaren a Honda és az Andretti Autosport közös projektjében méreti meg magát a híres oválpályán; de azon nem lepődhetünk meg, hogy új kihívást keres a vesszőfutás helyett…
Az F1 emblematikus istállói közé tartozó McLaren nehéz éveket él, amióta újra összebútorozott a Hondával – motorszállítójával –, két éve kilencedik, utolsó előtti lett a konstruktőrök között, tavaly is csak hatodik, idén pedig még nem szerzett pontot. S Alonso egy őszinte pillanatában már kibökte, hogy szerinte az övék a leggyengébb autó a mezőnyben. Tegnap persze nem ezt tárgyalták ki…
„Rendkívül izgatott vagyok, hogy rajthoz állhatok az Indy 500-on, ami az autósport egyik legismertebb versenye a világon a Formula–1-es Monacói Nagydíj és a Le Mans-i 24 órás viadal mellett. Monte-Carlóban már kétszer nyertem, és célom, hogy a másik két versenyen is összejöjjön a győzelem. Ez a három korona eddig együtt csak Graham Hillnek lett meg. Nem tudom, hogy Le Mans-ban mikor indulhatok, azonban még bőven van időm. Az IndyCarban sok dolog újdonság lesz számomra, de nem hiszem, hogy gond lenne az átállással” – fogalmazott Alonso.
A McLaren egyúttal bejelentette, hogy pilótája más versenyt nem hagy ki az idei F1-es szezonban. Az istálló azt nem közölte, hogy Monte-Carlóban ki helyettesíti a spanyolt, de jó eséllyel Jenson Button ugrik majd be. A 2009-as esztendő világbajnoka tavaly úgy köszönt el a csapattól, hogy tulajdonképpen maradt, fejlesztő- és tesztpilótastátusban.
A McLaren 38 év után vesz részt a legendás 500 mérföldes versenyen, amelyen Alonso autója az idei F1-es autója színeit megtartva narancssárga lesz. Manapság az F1-es és a IndyCar-os autók között már nincs akkora különbség, mint a múltban volt, ám a döntött oválpályán a pilóták egészen másképp élik meg a versenyeket. Alonso tehát bevallottan győzni szeretne, és ha abból indulunk ki, hogy tavaly az amerikai Alexander Rossi – a megboldogult F1-es Caterham és Marussia korábbi tesztpilótája – újoncként éppen az Andretti Autosport autójával nyerte meg a versenyt, akkor a kétszeres F1-es világbajnok sem esélytelen.