Nemcsak a pályán, a bokszutcában és a szurkolói zónában pezsgett az élet, hanem a színfalak mögött is. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szombaton találkozott Chase Carey-vel, az F1 kereskedelmi jogait birtokló Formula One Group elnökével, és ezután bejelentette, hogy három részletben, 35 milliárd forint értékben fejlesztjük a pályát. A közműrendszer és a lelátók felújítására még idén ötmilliárd forint jut, jövőre húszmilliárd áll rendelkezésre a paddock és a bokszutca felújításának elkezdésére, 2019-ben pedig tízmilliárd forintból befejezik a munkákat, és bővítik a parkolóhelyeket is. – Carey úr örömmel fogadta ezeket a híreket, mert ebből is látja, hogy Magyarország elkötelezett, és komoly a szándéka, hogy a Magyar Nagydíj 2026 után is a versenynaptárban maradjon – mondta a miniszter. S hogy ez Carey-ben mindenképpen tudatosuljon, tegnapi találkozójukon Seszták Miklós is ráerősített erre.
– A pályának a felújítás során is meg kell őriznie tradicionális jellegét, mert a nézők és a pilóták is emiatt kedvelik – jegyezte meg utóbb a médiának a nemzeti fejlesztési miniszter.
Nos, az idei Magyar Nagydíj előtt természetesen a nálunk már ötször elsőként leintett és ezzel csúcstartó Lewis Hamilton is áradozott egy sort, ám az időmérő után most nem lophatta be magát a szívébe a mogyoródi aszfaltcsík. A Mercedes háromszoros világbajnoka két hete Silverstone-ban a 67. pole-pozícióját szerezte meg, így nálunk beérhette volna az örökrangsorban 68-cal éllovas Michael Schumachert, de csak negyedik lett a Ferrari két pilótája, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen, valamint csapattársa, Valtteri Bottas mögött. Hamilton lemondóan legyintett, jelezve: a tűzpiros autókat a futamon sem lehet majd megelőzni.
A rajt után Vettel és utóvédjeként Räikkönen szépen el is jött a mezőnytől, Bottas és Hamilton közé pedig befurakodott két Red Bull. Max Verstappen és Daniel Ricciardo azonban rögtön összekoccant, és az ausztrál pilóta számára véget is ért a verseny. A Red Bull rossz boltot csinált, mert a balesetben ludas Verstappenre tíz másodperces időbüntetést róttak ki, amit később a kerékcseréjekor töltött le a bokszban. Vettel háborítatlanul autózott az élen, Bottas nem tudott mit kezdeni Räikkönennel, és a 46. körben előzékenyen maga elé engedte Hamiltont, hogy ő is próbálkozhasson. Ám ő sem járt sikerrel, és a leintés előtt korrekt módon visszaengedte csapattársát a harmadik helyre.
Vettel pályafutása 46. futamgyőzelmét aratta, és az összetett élén tizennégy pontra növelte az előnyét Hamilton előtt. „Kívülről talán nem látszódott, de nem volt könnyű győznöm, mert már a futam elején elferdült a kormányom, így kellett vezetnem. Így hiába hittem azt, hogy lesz egy szusszanásnyi időm, végig összpontosítanom kellett” – nyilatkozta Vettel. Akinek attól azért nem kellett rettegnie, hogy Räikkönen megelőzi….
A 4–10. helyeken Hamilton, Verstappen, Alonso (McLaren), Sainz (Toro Rosso), Pérez (Force India), Ocon (Force India) és Vandoorne (McLaren) szerzett pontot. További lényeges információ még: a négy nap során 199 ezren látogattak ki a Hungaroringre, ami 23 ezerrel több a tavalyi nézőszámnál.
A futamot 79 ezren követték a helyszínen.
A vb állása, pilóták: 1. Vettel 202, 2. Hamilton 188, 3. Bottas 169; csapatok: 1. Mercedes 357, 2. Ferrari 318, 3. Red Bull 184.