Bár a Formula–1-es szezont felvezető barcelonai tesztelésen a Ferrari pilótái, Räikkönen és Vettel voltak a leggyorsabbak, a vb nyitóállomásán, az Ausztrál Nagydíjon az első napi szabadedzések az utóbbi három évben megszokott forgatókönyvet hozták. Mintha mi sem történt volna – holott erre az évre az autókat teljesen át kellett építeni –, a Mercedes megint nagyon elverte a mezőnyt. Illetve Hamilton porolta el a többiket, de alaposan.
A háromszoros világbajnok a második szabadedzésen 1:23.620 perces kört repesztve több mint fél másodperccel megdöntötte Schumacher 2004-es, 1:24.125-ös rekordját, a tegnap második Vettelre (1:24.167) még többet vert, majd Bottas (Mercedes, 1:24.176), Räikkönen (1:24.525), Ricciardo (Red Bull, 1:24.650) és Verstappen (Red Bull, 1:25.013) következett. Az eredménylistát böngészve Vettel azt fejtegette, bízik benne, hogy ez nem a valós erősorrend… Mondanunk sem kell, Hamilton szívesen elfogadná a futamra is.
„Nagyszerű újra itt lenni Ausztráliában, és egy ilyen első nap után különösen jó érzés. Kilencvenkilenc százalékban elégedett vagyok. A teszteken akadtak problémáink, így nem tudtuk, mire számítsunk, de az autónk éppen olyan jó, mint amilyennek lennie kell” – szögezte le a Mercedes brit pilótája, ám egyből hozzátette, hogy a valós erőviszonyokról érdemben először csak a mai időmérő után lehet értekezni.
Az mindenesetre látszik, hogy a középmezőnyben nagy lesz a tülekedés, és a mezőny végére várt Sauber is megemberelte magát. Az első szabadedzésen Vandoorn (McLaren), a másodikon Palmer (Renault) zárt az utolsó, azaz 20. helyen. Az egyetlen újonc, az F1-be a milliárdos – divatmágnás – édesapja által bemenedzselt Stroll (Williams) a 13. és 16. helyekkel nyitott. Új színt persze leginkább a Force India hozott a Formula–1-be, legalábbis azzal, hogy az autóik rózsaszínűek, az osztrák BWT (Best Water Technology) víztechnológiai vállalatnak ez megért kerek húszmillió dollárt.