Tizenhárom futamon vagyunk túl a világbajnokságon, még hét van hátra, és a Vettel–Hamilton meccs csak a második után állt döntetlenre, egyébként mindig a Ferrari pilótájánál volt az előny. Monaco után huszonöt pont, a Magyar Nagydíj előtt csak egy, ami aztán nálunk tizennégyre hízott, de a nyári szünet után a belga és az olasz nagydíjon is a Mercedes versenyzőjét intették le elsőként. Ez persze benne volt a pakliban, ahol a motor teljesítménye a döntő – márpedig Spában és Monzában az –, idén is a stuttgarti istállónak áll a zászló.
A lassabb pályákon ugyanakkor idén egyértelműen a Ferrari volt az úr, Monacóban és a Hungaroringen is Vettel nyert, Hamiltonnak pedig be kellett érnie a hetedik és negyedik hellyel. A hét végi villanyfényes Szingapúri Nagydíj, amelyet utcai pályán rendeznek, újra a Ferrarinak kínál esélyt. A Mercedesnél ráadásul az év első felében többször is gondot jelentett, hogy nem tudták kezelni a gumikopás problémáját, ami a szingapúri hőségben nagy eséllyel előjöhet.
– A Ferrari valóban sokszor jobb a forró aszfalton, de most nem ez jár a fejemben. Úgy gondolom, hogy ezen a területen is rengeteget fejlődtünk, és ha visszamehetnék Magyarországra, az azóta szerzett tapasztalataink révén eredményesebbek lennénk. Szerintem a hét végén versenyképesek leszünk, és pozitív hozzáállással hinnünk kell abban, hogy most is a győzelemért harcolunk.
De ha mégsem így lenne, akkor arra kell törekednünk, hogy minimalizáljuk a veszteségünket – mondja a vb-n három pont előnnyel vezető Hamilton, aki kétszer már győzött Szingapúrban. Vettel azonban négyszer haladt át elsőként a célvonalon – igaz, háromszor még a Red Bull-lal –, és ezzel itt ő a „király”. Az energiaitalos istállóval egyébként most is számolni kell, emlékezhetünk, idén a bakui városi pályán Daniel Ricciardo győzött, aki a Marina Bayben még nem nyert, de háromszor már állt a pódiumon.
A jubileumi, tizedik Szingapúri Nagydíj felvezetésébe ezen a ponton beleszőhetjük szegény Nico Hülkenberget is, aki olyan rekordot dönthet meg, amivel a tréfálkozások céltáblája lehet. A 30 éves német pilóta – jelenleg a Renault alkalmazottja – a 129. Formula–1-es futamán áll rajthoz, és ha nem végez az első három között, akkor – ellépve a vele most holtversenyben lévő Adrian Sutil mellől – ő lesz a száguldó cirkusz legtöbb nagydíján részt vevő olyan pilóta, aki sosem állhatott dobogóra.
Bizony, igazságtalan a sors, mert a Williamsnél, a Saubernél és a Force Indiánál is megfordult Hülkenberg ennyire nem kutyaütő. Kétszer volt kilencedik, kétszer pedig tizedik a vb-n, három futamon végzett a negyedik helyen, hétszer intették le ötödikként, van egy pole pozícója is, két éve pedig a Porsche csapatával megnyerte a Le Mans-i 24 órás autóversenyt. Csak a Formula–1-ben nem akar összejönni neki az a fránya harmadik hely sem.