A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) azt akarta elérni, hogy a pilótafülkében gyűjtsék össze az elhasználódott rétegeket, de meghátrált, így továbbra is büntetlenül lehet „szemetelni”. Charlie Whiting versenyigazgató amúgy először ragaszkodott ahhoz, hogy futamonként csak két fóliát lehessen eldobni, de ráébresztették, az lenne igazán veszélyes, ha koszos sisakrostélyban kellene vezetni.
S a hét végén az ugyancsak a FIA égisze alatt zajló túraautó-vb (WTCC) döntéshozói is bohózattal rukkoltak ki. A vb ötödik állomásán, a legendás Nürburgring-Nordschleifén bejelentették, hogy a Honda autóit visszamenőleg kizárták az előző két versenyéről, a magyar és a marokkói nagydíjról. A FIA úgy ítélte meg, hogy a japán istálló autóinak haspáncélja nem felel meg a szabályoknak. Ha a fellebbezést elutasítják, a Honda gyári csapatát erősítő Michelisz Norbert bukja a marokkói második helyét, a 85 pontjából pedig 33-at elveszít. Ami azért is dühítő lenne a számára, mert a FIA illetékesei tudtak arról, hogy a Honda egy kiskaput kihasználva építette meg a haspáncélt, és ennek a Hungaroringen zöld utat adtak.
A vb-n két verseny után – az esélyeket kiegyenlítendő – a márkák eltérő büntetősúlyt kaptak, amit az „anyósülés” helyére kell rögzíteni. A Honda is így tett, csak éppen nem a teljes súlyt rögzítette itt, hanem vastagabb padlólemezt alkalmazott. A japánok úgy gondolkodtak, hogy amit nem tilt a szabály, azt szabad; s így az autónak kétségkívül jobb lett a menetstabilitása. A FIA becsukhatta volna a kiskaput, de nem tette, s az is meglepő, hogy a döntését akkor közölte, amikor a csapatok már megjelentek a következő versenyen. A Hondák így a tegnapi időmérőn is a hitük szerinti szabályos haspáncéllal indultak, Michelisz ezzel végzett a negyedik helyen. De ha a FIA következetes, akkor honfitársunk teljesen feleslegesen strapálta magát…
A Monte Carlói futam szabadedzését megtekinthetik szombaton 13 órától az M4 sportcsatornán. A Forma-1-es futamot vasárnap 13:30-tól közvetítik.