Most, hogy napvilágra került több multinacionális élelmiszergyártó sajátos, kelet-európai „marketingpolitikája” (kiderült, hogy számos – márkásnak álcázott – hitvány portékát sóztak/sóznak a nyakunkba az anyaszomorító kalmárok), az ember azt várná, mikor ereszkednek térdre a zsiványok, mikor kérnek bocsánatot az évtizedes aljasságokért. Ám úgy néz ki, erre még várni kell, a gonosztevők nagyokat hallgatnak, sőt még a reklámfronton sem vettek vissza a harsány fogyasztóhülyítésekből.
Tallózva a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal most lezárult, mintegy száz „multiélelmiszer” minőségét összehasonlító elemzés eredményei között – magam sem tudom, miért –, három csoportba soroltam a föllelt disznóságokat. Az elsőbe a gyalázatos technika pitiáner húzásait tettem.
Például azt, hogy a spagettiszószból kispórolták a sajtot, a leveskockából a zöldséget, a tésztából a tojást, a fagyasztott pizzáról a sajtot, a sonkát, a paradicsomot stb.
A második csoportba került az a gátlástalan húzás, ami legtöbbünket fölháborított: a multik a gyermekekkel sem tettek kivételt, a nekik szánt állatformájú kekszben például olcsó pálmaolajjal helyettesítették a vajat és a tojásport.
A harmadikba soroltam azt a meglepő vizsgálati eredményt, miszerint a zsiványok némelyik szeszes ital alkoholtartalmát is manipulálták. Ez érdekes, hiszen aki ismeri az ivós emberek lelkivilágát, az pontosan tudja: ilyesmiben nem ismernek tréfát. Az italos emberrel nem lehet viccelni. (A történelem számos „rumproblémából” eredő matrózlázadást ismer…)
Érdekes – de nem meglepő –, hogy mindeközben a Hvg.hu arról ír, hogy az agrártárca szerinte jogszerűtlenül járt el, amikor közzétette a vizsgálat eredményeit, ugyanis „a tesztek elvégzését felügyelő hatóságnak még csak most készül jogosultságot adni ilyen ellenőrzések elvégzésére”.
Vajon kinek drukkolhat a Hvg.hu?