Az Iparművészeti Múzeum múlt szombati, egész napos, ingyenes rendezvényén idegen és magyar nyelvű szakmai vezetéssel sétákat szerveztek a múzeumon belül, valamint a belváros jellegzetes szecessziós épületeihez. A bejárások során a résztvevők megismerkedhettek a szecesszió különböző stílusaival és megjelenési formáival. Ingyenesen volt látogatható a Gyűjtők és kincsek kiállítás, amely az Iparművészeti Múzeum európai rangú gyűjteményének történetét mutatja be 1872-es alapításától egészen napjainkig. A népzenei motívumokat felhasználó Titoktok együttes játékos tárlatvezetést tartott, a szecessziós kézművesműhely keretén belül pedig tulipános hajtűket, hajcsatokat és liliomos kitűzőket készíthettek a látogatók.
Pandur Ildikó, az Iparművészeti Múzeum munkatársa Loie Fuller, a tánc amerikai múzsája címmel tartott előadást a híres táncosnőről, aki olyan művészek megihletője volt, mint Rodin vagy Toulouse-Lautrec. Újító mozgásformáját és előadásmódját jeles iparművészek és fotográfusok örökítették meg az utókornak. Gellér Katalin, az MTA BTK Művészettörténeti Intézet munkatársa a Szecessziós vonal és a mozgás című előadásában a felületek megmozgatásáról, kifejezőerejéről, dekoratív struktúrájáról, valamint a szecessziós korszak kialakulásáról beszélt.
Brunner Attila az ELTE BTK doktori iskolától az Áramló terek és stílusok: az építész háza című előadásában a 19. század végén megjelenő „manifesztumházakról” mesélt, amelyeket az építész saját használatra tervezett, megvalósítva bennük saját építészeti ars poeticáját. Horváth Hilda, az Iparművészeti Múzeum munkatársa Kis művek – nagy mesterek: szecessziós ex librisek címmel nyújtott felvilágosítást az ex libris művészet legismertebb mestereiről. A programot a Magyar Mozdulatművészeti Társulat Szerpentintánc elnevezésű térspecifikus előadása zárta.