A helyi önkormányzat városimázsképző tevékenységének részeként 2013-ban életre hívott fesztiválsorozat idei, ötödik kiadásán a szervezők minden korábbinál több külföldi vendéget, műfaji változatosságot ígérnek, fokozott intellektuális izgalmat, no meg jó szórakozást. A meghívott produkciók közös nevezője a műfaji átjárhatóság, a fellépők többségére az új utak keresése, a fúzió, a kísérletezés igénye a jellemző: négy napon át zenei, képzőművészeti, irodalmi, színházi produkciók, beszélgetések, bulik „lakják be” Háromszék fővárosát.
Az ezredforduló tájékán született, digitális bennszülötteknek is nevezett generáció tagjainak telefonon, illetve különböző chatfelületeken zajló üzenetváltásaiból inspirálódó SMS-játék és kiállítás indította az 5. pulzArtot, ami a fesztivál ideje alatt a város két részét összekötő Olt-híd rácsain folyamatosan megtekinthető lesz. A beküldött üzenetváltásokból összeállított anyag rálátást kíván nyújtani a háromszéki fiatalok gondolataira, életérzéseire.
A fellépők között több magyarországi művészt is találunk. Hajdu Szabolcs filmrendező a tavalyi Kristály Glóbusz-díjas Ernelláék Farkaséknál című filmjét, illetve az annak alapjául szolgáló lakásszínházi előadást hozza el. Hajdú Tamás Áthallások című fotókiállítása szeretettel, humorral, érzékenységgel mutatja be a fiataloknak is ismerős tömbháznegyedek melankolikus kietlenségét. A nemzetközi hírű Bordos László Zsolt révén az object mappinggel, azaz térbeli vetítéssel találkozhatnak az érdeklődők.
A vonzónak ígérkező fényalkotás inspiráló formaként használja a spidron nevű geometrikus alakzatot, az egyenlő oldalú és egyenlő szárú háromszögek sorozataiból felépülő örvényszerű relief Erdély Dániel képzőművész találmánya. Az irodalmi szekció egyik leginkább várt alakja pedig Peer Krisztián költő, forgatókönyvíró, dramaturg, akinek 15 év szünet után 42 címmel jelent meg újabb verseskötete.
Két zenei és egy színházi produkció érkezik Nagy-Britanniából, de a fesztiválon fellépnek német, francia, osztrák, lengyel és japán művészek is. A kínálat egyik fénypontjának ígérkezik a brit Finger&Thumb Theatre A rút kiskacsa című árnyjátéka, akárcsak a Franciaországból érkező Adrien M&Claire B duó haiku-táncot és a digitális művészetet ötvöző Hakanaï című előadása. Kontemplatív zenei világokat jelenít meg a brit Mammal Hands trió, a németországi Persian Empire, az Ausztriából érkező, kongói származású Kimyan Law zenéjében pedig gyakran megjelenik a kongói törzsi hatás és hangzás is.