Miként adja fel az ember folyamatosan, szinte észrevétlenül, különböző önfelmentések közepette erkölcsi normáit, hogyan válik az elképzelhetetlen világ mégis természetessé, a hazugság cinikus elfogadásává – többek között erről beszél a Zsótér Sándor rendezésében szeptember 5-én színpadra kerülő darab, Edward Albee Mindent a kertbe! című előadása. A miskolci színház vendégjátékával Zsótér elsőként hoz darabot a budai moziból lett filmszínházba, az Átriumba, Magács László színházigazgató többéves felkérése után. Az előadás színészi játékait méltatta egyebek mellett a tegnapi sajtótájékoztatón Magács, mint mondta, pályája során olyan hatásos monológgal, mint a férfi főszerepet megformáló Rusznák Andrásé, nem találkozott még.
Az ötödik évadát ünneplő befogadó színház, tarsolyában harminc produkcióval a fővárosi színházak sajátos arcát teremtette meg: Pintér Béla Társulatának második játszóhelyévé vált az egykori mozi, másik erős pillére pedig a Kultúrbrigád csapata lett, emellett tematikus fesztiválokkal, fejlesztő oktatási célú darabokkal és filmklubbal is jelentkezik.
A színház vezetése továbbra is küldetésének tekinti a fiatalok felé nyitást, a NézőKépző, kreativitást fejlesztő produkciói is ezért jöttek létre.
„Feladatom, hogy furcsa, stílusokat ötvöző színházat működtessek a város szívében. Az évek során látom a teátrum keltető irányát, amikor létrehoz produkciókat, új műfajokkal is kísérletezik, de közben azt is látom, amikor olyanok jelennek meg benne, melyeknek túl nagy az Átrium, és ekkor meg kell találnunk a megfelelő teret a kamaradarabokra. Régóta vallom, hogy tökéletes minőségi szórakoztatás lehet a cirkusz, és ebben még Magyarországon van mit tanulni. Nagyon szeretem ezt a műfajt és régóta tervezem egy illuzionista show létrehozását” – beszélt a tervekről Magács. Mint mondta, ez a műfaj is példa arra, hogy kilépünk a falak közül, amit egyébként szó szerint is terveznek, vagyis más helyszíneken is megjelenni darabjaikkal a fővárosban.
Rendezésében – az évad második felében – az Isteni színjáték arra keresi a választ, hogy születhet-e olyan darab, melyben egyenértékű a tánc, a cirkusz és a színház.
Korábban vendége volt már a Lear királlyal a teátrumnak Duda Éva táncművész, koreográfus és az általa vezetett társulat, az előttünk álló évadban pedig Frida Kahlo mexikói képzőművész életét a tánc, a zene és a színház egyenrangú eszközével viszi színre a csapat.
Mulattató társadalmi szatírával hív még az Átriumba a szeptember: 21-én az előcsarnokban rendeznek be üzemi ebédlőt, itt jelenik majd meg a Tasnádi István Bábelna – Keleti nyitás című darabjának adaptációjából született mű, mely napjaink közéleti viszonyaira reflektál, írója és rendezője Dömötör Tamás.
A Maladype Színház szintén formabontó darabbal érkezik október 21-én, a Dada Cabaret Matei Visniec művének azonos című feldolgozása, Monsieur Dada szerepében a zenei vezetőt is jegyző Farkas Gábor Gabriellel, Lenin alakjában pedig Kútvölgyi Erzsébettel találkozhatunk.