A várakozások ellenére erőteljesen nőtt a Volkswagen nyeresége a harmadik negyedévben. A német autóipari konszern tegnap közölte, hogy nettó nyeresége elérte a 2,3 milliárd eurót, míg egy évvel korábban az emissziós botránnyal kapcsolatos első költségek miatt 1,7 milliárd euró veszteséget szenvedett el. A kamat- és adófizetés előtti eredmény (EBIT) 17 százalékkal, 3,75 milliárd euróra emelkedett, miközben a társaság árbevétele 1 százalékkal, 51,2 milliárd euróra nőtt. Az eredmény meghaladja a várakozásokat, az elemzők stagnáló bevételre és az EBIT 3 százalékos csökkenésére számítottak. A Volkswagen közleménye szerint a jó harmadik negyedévi eredmény azzal biztat, hogy – a júliusban várt visszaeséssel szemben – az idén sikerül elérni a tavalyi 213 milliárd eurós árbevételt. Különösen Európában és Kínában erős a kereslet.
A kilenchavi értékesítési adatok szerint az is biztosnak látszik, hogy a wolfsburgi konszern ebben az évben letöri a Toyota négyéves eladási világuralmát. Míg a japán gyártó 0,4 százalékkal, 7,53 millió darabra növelte értékesítését a január–szeptemberi időszakban, a Volkswagen által gyártott márkák közül 2,4 százalékkal több, 7,61 millió autó talált gazdára. Az előzés okát elemzők abban látják, hogy míg a Toyota leszálló ágban csatlakozott az amerikai autópiachoz, a Volkswagen növelni tudta eladásait Kínában, ahol adócsökkentés is szította a vásárlási kedvet.
Nyolc hónappal az amerikai dízelbotrány kirobbanása után, kedden egy szövetségi bíró 14,7 milliárd dollár kártérítést állapított meg, s ez már a végleges, „korrekt, megfelelő és észszerű” összeg. A német cégnek ebből azokat a vásárlókat kell kártalanítania, akiket becsapott, mert olyan szoftvert szerelt az autókba, amelyek meghamisították a gépjárművek károsanyag-kibocsátásának mérőszámait, ezért abba a hitbe ringatta a vásárlókat, hogy környezetkímélő autókat vesznek. Nyáron előzetes megállapodás született arról, hogy a gyártó vagy visszavásárolja, vagy megjavítja a hibás autókat, kártérítést fizet a becsapott vevőknek, és további 27 milliárd dollárt befizet az amerikai környezetvédelmi hatóságnak is. Az autótulajdonosok 2018. szeptember 1-jéig jelezhetik kárigényüket.