Az Iszlám Állam már oktatáspolitikát is kidolgozott a következő generációs dzsihadistái számára. De a kifejlesztett programokban nem csak az “átlagos” terrortémák dominálnak. A szervezet olyan standard tantárgyakat is oktat, mint a matematika, a nyelvtan és az angol. A kidolgozott tanterv mellett iskolákat építettek, tankönyveket adtak ki és telefonos applikációkat gyártottak a gyakorlás megkönnyítésére. Az applikációk a letisztult oktatáspolitikával párosítva rendkívül veszélyes párost alkotnak, és új megvilágításba helyezik a dzsihadista-képzés hosszútávú sikerének veszélyeit. Dzsihadista ABC: puskák, kardok és tankok Az alábbi applikációt az Iszlám Állam kölykei az ABC megtanulásához használják, a tervezők a program kidolgozásánál az adott harci körülményeket hívták segítségül.
Applikációkkal szoktatják őket az erőszakhoz
Ez az oktatáspolitika egyenes utat jelent a dzsihadista mentalitás széleskörű elsajátításához – figyelmeztetett az örmény állami egyetem kutatócsoportja, akik több ilyen online tankönyvet és applikációt is találtak a neten. “Szükségük van arra, hogy testben és lélekben is felkészítsék a gyerekeket a harcra” – közölte Mia Bloom, az örmény állami egyetem terrorszakértője. Elmagyarázta, hogy ezzel a módszerrel lehet a legkönnyebben hozzászoktatni a gyerekeket az erőszak látványához. Miután a mindennapjaik részévé válik az öldöklés, arra szólítják fel őket, hogy a végrehajtó szerepében büszkélkedjenek, kínzásokat, kivégzéseket bíznak rájuk. A terrorszakértő kutatócsoportjának köszönhetően már nyomoznak az ilyen, agymosás céljával kifejlesztett applikációk és könyvek után. Eddig 35 IÁ-szövegkönyvet találtak az interneten és az “internet sötét oldalán”.
Matekórán töltényeket és tankokat számolnak
Az Iszlám Állam azonban nem áll meg a tananyagok terjesztésénél. Iskolákat is építettek 2015-ben Szíria keleti területén, ahol a tananyagok és óravázlatok mellett tanárokat is alkalmaznak. A testnevelés órákon foci helyett harcművészetet oktatnak, matematika órán nem csak ceruzákat és cseresznyéket számolnak, hanem töltényeket és tankokat is.
Hosszú távon megtérül az online beruházás
A szervezett oktatáspolitika megjelenése egyáltalán nem meglepő – állítják a szakértők. A gyerekek taníttatása a csatatéri sikerek alapjául szolgál, ráadásul elősegíti a terrordinasztiák fennmaradását. Ha egy magas rangú harcos elesik a csatatéren, képzett gyermekei azonnal átvehetik helyét az Iszlám Állam ranglétráján. A dzsihadista oktatás hosszútávú következményeit a szakértők meglátásai szerint még túl korai vizsgálni. Bár az Iszlám Állam csak pár éve nőtte ki magát regionális terrorszervezetté – és a közösségi médiának köszönhetően megállíthatatlanul törnek előre -, állandó jelenlétük mégsem tanulmányozható az angol nyelvű közösségi oldalakon. A terroristák online beruházása azonban hosszútávon jövedelmező befektetést jelent. Az angolul tudó harcosokat immár nem csak a kalifátusi területeken lehet bevetni, hanem nemzetközi bűnszövetkezetek találkozóin is. Így könnyebben jutnak fegyverekhez, és gazdasági nehézségekkel küzdő országok fiataljait is egyszerűbben tudják behálózni.
Razziákat és kivégzéseket vezetnek
Az ENSZ 2016-ban 362 olyan gyermekről tud, akiket ilyen módon toboroztak és képeztek ki Szíriában. A gyermekek közül 274-en az Iszlám Állam soraiban harcolnak, razziákat vezetnek, ellenséges harcosokat végeznek ki. De a szakértők szerint a gyermekkortól a hóhérságig vezető utat egy helyszínre lehet visszavezetni: az osztályteremig.
A dzsihadisták által használt tananyag ábráit tartalmazó teljes cikket hirado.hu-n olvashatja!